تاریخ انتشار: یکشنبه 24 فروردین 1393
دانشمندان گیرنده های فاکتور رشدی را شناسایی کرده اند که موجب پیشرفت گسترش متاستازیک سرطان ریه می شود

  دانشمندان گیرنده های فاکتور رشدی را شناسایی کرده اند که موجب پیشرفت گسترش متاستازیک سرطان ریه می شود

با توجه به مطالعه صورت گرفته به وسیله محققین انستیتو TGen، به نظر می رسد دو گیرنده سطح سلولی مسئول گسترش شایع ترین نوع سرطان ریه به سایر نواحی بدن باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  این مطالعه نشان داده است که گیرنده فاکتور رشد هپاتوسیتی (HGFR/MET) و فاکتور رشد فیبروبلاستی قابل القای14(FN14)، پروتئین هایی هستند که در گسترش بالقوه سرطان ریه سلول های غیر کوچک(NSCLC) دخیل هستند.

سرطان NSCLC بیش از 85 درصد همه سرطان های ریه که هر ساله بیش از 159000 آمریکایی را می کشد شامل می شود و آن را به عنوان یکی از دلایل مرگ سرطانی معرفی می کند و در این نوع سرطان میزان بقای 5 ساله افراد کمتر از 10 درصد است.

میزان تهاجم ومتاستاز این نوع سرطان دلیل میزان بسیار بالای مرگ آوری آن است و در نتیجه یافتن دلیل این امر می تواند به بقای بیماران کمک کند.

درمان هایی که این دو گیرنده(METو FN14) را هدف قرار می دهند در حال تکوین بالینی هستند تا شاید بتوانند روزی موجب توقف یا آهسته کردن گسترش این نوع سرطان شوند.

در این مطالعه محققین دریافته اند که MET و FN14 در تومورهای متاستازیک در مقایسه با تومورهای ریوی اولیه افزایش می یابند و مهار فعالیت MET یا مهار بیان FN14 می تواند تهاجم سلول توموری را کاهش دهد.

دکتر Weiss در این زمینه می گوید: این مطالعه اهدافی را برای داروهایی معرفی می کند که پیش از این در مطالعات بالینی مورد استفاده قرار گرفته بودند اما اینک با شناسایی این اهداف می توان این داروها را به صورت هدفمندتر برای درمان این نوع سرطان کشنده مورد استفاده قرار داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه