تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 خرداد 1391
درمان با سلول هاي بنيادي براي بازگردان بينايي چشم سيلويا انجام شد

  درمان با سلول هاي بنيادي براي بازگردان بينايي چشم سيلويا انجام شد

مادر بزرگی که از کوری قرنیه رنج می برد، تحت درمان با سلولهای بنیادی قرار گرفته است که امید است بتواند بینایی او را بازگرداند. "سیلویا پاتون" 50 ساله ، در ادینبورگ، با یک بیماری نادر چشم که باعث شکل گیری ناقص عنبیه و از دست دادن بینایی معمولا درهردوچشم می شود، به دنیا آمد، او تنها ٪ 10 از دید یک فرد سالم را داشت.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از The Herald؛ خانم "پاتون"، یکی از دو بیماری است که توسط دانشمندان و پزشکان اسکاتلندی تحت درمان با سلول های بنیادی قرار گرفته است و گفته می شود اولین آزمایش بالینی ازاین نوع در انگلستان است.
در این مطالعه سلول های بنیادی رشد یافته از اهدا کنندگان متوفی بر روی قرنیه بیمارپیوند شد ، بخش های زخمی و آسیب دیده قرنیه قبل از پیوند برداشته شد.
پزشکان می گویند که این روش می تواند کوری قرنیه را درمان کند.
خانم "پاتون" 12 هفته پیش ، تحت این روش درمانی سه ساعته ، به این امید بهبود کیفیت زندگی خود قرار گرفت، او بر این باور است که این روش دارای پتانسیل لازم برای تغییر زندگی میلیونها نفر دیگر و ارائه فرصت های تحقیقات بیشتری است.
موفقیت این روش نه ماه دیگر تعیین می شود.
خانم "نیکولا استورژن" وزیر بهداشت در ادینبورگ گفت: "این درمان پیشگام جدید به طور بالقوه می تواند به بازگرداندن بینایی و بهبود زندگی بسیاری از بیماران کمک کند، و سرمایه گذاری درچنین پروژه های نوآورانه ای حیاتی است.
گفته می شود بیماری های قرنیه از جمله آب مروارید علت عمده کوری حدود 20 میلیون نفر در سراسر جهان است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه