تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 خرداد 1391
درمان بی اختیاری استرسی ادراری زنان با کمک سلول های بنیادی

  درمان بی اختیاری استرسی ادراری زنان با کمک سلول های بنیادی

یافته های حاصل از یک آزمایش چند مرکزی به سرپرستی محققان بیمارستان Beaumont واقع درمیشیگان ممکن است به اورولوژیستها یک گزینه درمانی با حداقل تهاجم برای زنان مبتلا به بی اختیاری استرسی ادرار را ارائه دهد . این مطالعه نشان داد که درمان زنان با سلولهای بنیادی مشتق از عضلات آنها بی خطر و موثر بوده است. بر خلاف درمان های جراحی، این روش در مطب پزشک صورت می گیرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از PRNewswire؛ با توجه به آمارموسسات ملی بهداشت و درمان، میلیون ها نفراززنان دچار بی اختیاری ادرارهستند، که باعث از دست دادن غیر ارادی ادرارمی شود. انواع مختلفی از بی اختیاری ادرار وجود دارد. این مطالعه بر روی زنان مبتلا به بی اختیاری استرسی ادرارکه شایع ترین نوع آن است، متمرکز شده اند، این نوع بی اختیاری باعث نشت ادرار هنگام عطسه، سرفه کردن، بلند کردن اشیا، خندیدن و یا فعالیت فیزیکی می شود.
64 نفر وارد این مطالعه شدند. سلول ها از بیوپسی عضله ران بیمارجدا شد. برای رشد بیشتر سلول های بنیادی جدا شده بیمارکشت داده شد. پس از شش تا هشت هفته، سلول های بنیادی برای درمان آماده شد. سلول ها به اسفنکتر تزریق شد. چهار دوز مختلف سلولی بیش از یک سال مورد مطالعه قرار گرفتند، 10 میلیون سلول، 50 میلیون سلول ،100 میلیون سلول و 200 میلیون سلول.
دکتر  Kenneth Peters محقق اصلی این مطالعه دردانشگاه اوکلند توضیح می دهد : این یک روش درمانی فوق العاده ایمن بودوهیچ گونه عارضه جانبی قابل توجهی وجود نداشت . همچنین قابل توجه این است که بسیاری از بیماران درمان شده، بهبود قابل توجهی در نشت ادرار خود داشتند و 60 درصد از زنان نیز کاملا درمان شدند، که این منجر به بهبود کیفیت زندگی آنان شد.
دکتر Peters می افزاید : این یک مطالعه تجربی با استفاده ازتکنولوژی سلول های بنیادی، به ویژه سلول های مشتق از عضلات بود. ما در حال درمان بیماران مبتلا با استفاده ازسلول های بافت های خود آنها و حرکت از عمل جراحی به سمت درمان در مطب هستیم."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه