تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1395
درمان بیماری پارکینسون با تزریق سلول بنیادی به مغز بیمار
مدیرارشد اجرایی مرکز تحقیقات پارکینسون پارک سل در گفتگو با بنیان خبر داد

  درمان بیماری پارکینسون با تزریق سلول بنیادی به مغز بیمار

مدیرارشد اجرایی مرکز تحقیقات پارکینسون پارک سل از روش درمانی نوین درمان پارکینسون با تزریق سلول های بنیادی به مغز بیماران خبر داد.
امتیاز: Article Rating

دکتر مت اولسون (Mats J Olsson) مدیرارشد اجرایی مرکز بین المللی ویتیلیگو و مرکز تحقیقات پارکینسون پارک سل(ParkCell) در گفتگوی اختصاصی با بنیان اظهار داشت: پارکینسون بیماری است که حدود 22 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا ساخته و درمان های کنونی تنها جنبه کنترل کنندگی دارند لذا در صددیم با کمک سلول های بنیادی، درمان و نوزایی سلول هایی که منجر به این بیماری می شوند را در مغز میسر سازیم.
این محقق سوئدی افزود: در گذشته از لوودوپا (Levodopa ) یا L-DOPA  برای درمان پارکینسون استفاده می شود اما بعدا محققان به این نتیجه رسیدند که هم پاسخ به درمان دربیماران بسیار کم است و هم عوارض جانبی این نوع دارو از قبیل افسردگی و حرکات غیر ارادی و اختلالات روانی  بسیار زیاد است لذا ما و همکارانمان در مرکز پارک سل روش نوینی را برای درمان موثرتر پیدا کرده ایم. 
مت اولسون با بیان اینکه در این روش بخشی از کار به صورت جراحی و بخشی هم به عنوان تولید سلول هست گفت: با کمک طب بازساختی سلول هایی را که قابلیت تبدیل شدن به دوپامین دارند به بخش مرکزی مغز بیمار پیوند می زنیم و بیمار به طور طبیعی قابلیت اعمال فیزیولوژیکی خود را به دست می آورد. 
به گفته این پزشک، این یک فناوری تشخیصی مبتنی بر نشانگر، برای پیش بینی اولیه بیماری پارکینسون قبل از شروع علائم بالینی نیز هست و این پتانسیل را دارد که احتمال آسیب پذیری سایر بستگان یک بیمار را تشخیص دهد. 
محقق مرکز تحقیقات پارکینسون پارک سل در خصوص میزان موفقیت این روش درمانی گفت: در حال حاضر در حال تحقیق بر روی سیستم کشت سلولی هستیم که بتوانیم به صورت اتولوگ تولیدات سلولی L-dopa و ملانین را به بیمارانی که از پارکینسون رنج می برند پیوند بزنیم که این تحقیق در حال حاضر توسط  مرکز تحقیقات ParkCell در حال پیشرفت است. 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 22 خرداد,1395

رضا

سلام <br />به تازگي كلينيكي در أمريكا يافتم كه Parkinson stem cell treatment را به روش adult stem cell استخراجي إز سلولهاي چربي شكم بيمار انجام ميدهد. مطابق ادعاي انها أين روش در كلينيك مذكور تا كنون بر روي هزاران بيمار انجام شده و به ٩٢٪‏ از بيماران كمك شاياني كرده است. (بدون هيچگونه عوارض جانبي با هزينه تقريبي ١٥٠٠٠$) <br />مايلم بدانم أيا اقدام در أين خصوص إز نظر شما مورد تاييد است؟ و أيا كلينيك خاصي در اين خصوص ميتوانيد معرفي فرماييد. <br />با تشكر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه