تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1390
درمان جدید آسیب های مغزی در حیوانات

  درمان جدید آسیب های مغزی در حیوانات

با توجه به مطالعه منتشر شده در آکادمی نورولوژی آمریکا، یک داروی جدید در محافظت در برابر اثرات مضر آسیب مغزی تروماتیک (TBI) در موش های صحرایی ، تاثیر مثبتی نشان داده است.نویسنده این مطالعه "مایکل کافمن" ، از دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و عضو آکادمی آمریکا در این خصوص می گوید: " در حال حاضر درمان اولیه ای برای TBI وجود ندارد، بنابراین این تحقیق امیدهایی را برای درمان های موثر مغز و اعصاب ارائه می کند.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ آسیب مغزی ناشی از حادثه (PTSD)، باعث کاهش در جریان خون مغز می شود که اگر طول بکشد می تواند باعث اختلال عملکرد دائمی سلول های مغزی و مرگ شود. گیرنده ای در مغز به نام گیرنده اندوتلین (ETrA) در کاهش جریان خون در اولین چهار ساعت پس از آسیب مغزی نقش دارد. تصور می شود این داروی جدید، به نام clazosentan، به طور خاص ازفعالیت این گیرنده ها جلوگیری کند.
محققان به موش آسیب دیده مغزی داروی clazosentan از طریق داخل وریدی (IV) در زمان های مختلف پس از آسیب تزریق کردند. سپس، آنها جریان خونی موش را در هیپوکامپ و کورتکس حسی حرکتی با یک اسکن MRI مغز، اندازه گیری کرده و رفتارآنها را دریادگیری آزمایش کردند.
آنها از داده های اولیه مطالعه دریافتند که clazosentan اثر آسیب های مغزی بر جریان خون به هیپوکامپ را در چهار ساعت  و 48 ساعت بعد از ضربه به ترتیب 25 و 23 درصد کاهش می دهد . و دادن دارو به موش ها 12 ساعت پس از آسیب  بهبودی اندکی ایجاد می کند. دراین آزمایش، موثر ترین حالت دارو زمانی بود که دو ساعت و سپس 24 ساعت پس از آسیب داده می شد. موش ها نیز به آزمون های یادگیری در دو و 24 ساعت پس از آسیب پاسخ بهتری نشان دادند.
کافمن گفت:" این پژوهش ، پایه و اساس آزمایشات بالینی آینده است که امکان استفاده ازclazosentan را در درمان TBI مورد بررسی قرار خواهد داد .
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 07 شهریور,1393

لیلا عرب

هانی عزیزز <br />با سلام <br />در این زمینه اطلاعی در دست نیست.

چهارشنبه, 05 شهریور,1393

هانی

سلام یه سوال دارم ممنون میشم راهنماییم کنید.مصرف داروی جینکگو بیلوبا برای تقویت حافظه و برطرف کردن گرفتگی های مویرگی مغز مفید است یا نه؟لطفا جواب به ایمیلم بفرستید ممنونم.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه