تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1391
درمان دیابت نوع 1 با کمک سلولهای بنیادی

  درمان دیابت نوع 1 با کمک سلولهای بنیادی

دریک مطالعه اولیه، روش سلول های بنیادی به 15 نوجوانان مبتلا به دیابت نوع 1 کمک کرد تا از تزریق انسولین تا حدود 1.5 سال رهایی یابند
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از webmd.com؛ دکتر "Robert E. Ratner" رئیس انجمن دیابت آمریکا می گوید: این بررسی خیلی کوچک بود، واین روش برای استفاده گسترده آماده نیست. ما درحال حاضر دارای یک روش منحصر به فرد با برخی یافته های مثبت هستیم، اما هنوزبرای نتیجه گیری قطعی زود است. ما نیاز به درک بهتر زیست شناسی این درمان و پیگیری بیماران برای عوارض جانبی طولانی مدت داریم.
"Ratner" خاطر نشان کرد که این آخرین مطالعات چندگانه سلول های بنیادی برای نشان دادن نتایج امیدوار کننده ای برای درمان دیابت نوع 1است. در این مطالعه جدید، 15 نفراز 28 نوجوانان مبتلا به دیابت نوع 1 که درمان با استفاده از سلول های بنیادی خودشان را دریافت کرده بودند رو به بهبودی رفتند ونیازی به تزریق انسولین به طورمیانگینحدود 1.5 سال نداشتند.
این درمان ترکیبی از سلول های بنیادی و داروهایی مهارکننده سیستم ایمنی بدن بود. در دیابت نوع 1، سیستم ایمنی بدن به سلول های تولید کنده انسولین در درون پانکراس حمله کرده و آنها را از بین می برند. در مرحله اول به بیماران داروهایی برای تحریک تولید سلول های بنیادی خون داده شد. سلول های بنیادی خون سپس از بدن خارج و فریز شدند. پس از آن، بیماران در بیمارستان بستری شده داروهای مهارکننده سلول های سیستم ایمنی بدن را دریافت کردند و سپس این سلول های بنیادی ذخیره به بیماربرگردانده شدند.  8 نوجوان شرکت کننده دراین مطالعه به مدت دو سال و یکی از آنها به مدت 3.5 سال نیازی به تزریق انسولین نداشتند.
درنتیجه داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، بسیاری از بیماران اثرات جانبی شامل تعداد پایین سلول های سفید خون ، تب، تهوع، استفراغ، ریزش مو، و سرکوب مغز استخوان را تجربه کردند.

بسیاری ازاین عوارض جانبی درعرض دو تا چهارهفته ازبین رفتند، و بر خلاف مطالعات قبلی هیچ یک از بیماران به عفونت ها، ذات الریه، تعداد پایین اسپرم و آسیب ارگان مبتلا نشدند. یک زن یک سال پس از پیوند بطورطبیعی باردار شد و یک دختر سالم به دنیا آورد. با این حال، بیماران می بایست برای سال ها پی گیری شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها دچار عوارض طولانی مدت ناشی از داروهای سرکوب گرسیستم ایمنی، از جمله تومورها و ناباروری نخواهند شد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه