تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 فروردین 1393
درمان رایج دیابت موجب گسترش هیپوگلیسمی می گردد

  درمان رایج دیابت موجب گسترش هیپوگلیسمی می گردد

دانشمندان دانشگاه Adelaide، کشف کردند که درمان رایج دیابت نوع 2 می تواند موجب ایجاد دوره های طولانی تر از حالت نرمال واکنش قند خون پایین هیپوگلیسمی گردد که سلامتی بیماران دیابتی را تحت تأثیر قرار می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در روش درمان کنونی از پپتید GLP-1 در ترکیب با انسولین استفاده می شود که امروزه در سرتاسر جهان به عنوان یک روش درمان استاندارد بیماران دیابتی نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد. محققین اثر این درمان ترکیبی را بر چگونگی تخلیه معده پس از خوردن غذا بررسی کردند. نتایج نشان داد که ترکیب پپتید GLP-1 با انسولین سرعت تخلیه غذا از معده را کاهش می دهد. میزان پائین قند خون معمولأ موجب تخلیه سریع معده می شود، درحالیکه در گروه مورد مطالعه، درمان GLP-1 سریعتر از حالت قند خون طبیعی موجب خالی شدن معده نشد. این بدین معناست که میزان قابل ملاحظه ای از غذا و بنابراین گلوکزی که توسط بیماران دیایتی جهت مهار هیپوگلیسمی مصرف می شود، در معده حفظ می گردد. این می تواند بر گسترش هیپوگلیسمی اثر بگذارد و به طور بالقوه بیمار را در معرض خطر قرار دهد.
مغز برای عملکرد خود به گلوکز نیاز دارد، بنابراین در بیماران دیابتی نباید قند خون خیلی کاهش یابد. این حالت موجب ایجاد حالت بیهوشی، تشنج و حتی مرگ خواهد شد. این مطالعه بر پتانسیل کاربردهای روش درمان ترکیبی GLP-1 با سایر درمان های شناخته شده جهت القای هیپوگلیسمی تأکید دارد. این حوزه از درمان ها نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه