تاریخ انتشار: شنبه 16 فروردین 1393
درمان سرطان توسط تغییر در متابولیسم سلولی

  درمان سرطان توسط تغییر در متابولیسم سلولی

دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان UCLA نشان دادند که چگونه ویروس ها متابولیسم سلول های مورد تهاجم را بازبرنامه ریزی می کنند. این یافته ها کاربردهایی در درمان سرطان بر اساس تشابهات بین ویروس ها و مکانیسم سلول سرطانی دارد و منجر به تولید داروهای مهارکننده ویروس ها می گردد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، متابولیسم سلولی گروهی از فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی می باشد که سلول را تغذیه و حفظ می کند و اجازه تکثیر و مرگ سلول را صادر می کند. زمانی که یک سلول آلوده می شود، تغییراتی در متابولیسم سلول ایجاد می شود و موجب بازبرنامه ریزی سلول در جهت حفظ و تکثیر ویروس می گردد. مکانیسم هایی که توسط آن ویروس ها برنامه سلول را تغییر می  دهند، کاملأ مشخص نشده است. مطالعات گذشته نشان دادند  زمانی که سلول های نرمال سرطانی می شوند، در مسیرهایی بازبرنامه ریزی می شوند که مشابه با سلول آلوده به ویروس می باشد. سلول متابولیسم خود را در جهت حفظ و تکثیر و گسترش سرطان تغییر می دهد.
در این مطالعه به چگونگی تغییر متابولیسم سلول توسط ویروس پرداختند. بدلیل آنکه دانشمندان تصور می کردند که ویروس ها احتمالأ از مکانیسم هایی مشابه با سلول های سرطانی استفاده می کنند. بنابراین با شناخت این مسیرها می توان به چگونگی ایجاد سلول سرطانی نیز پی برد. دانشمندان نشان دادند که آدنوویروس ها که عامل ایجاد سرماخوردگی هستند، سلول را در جهت دریافت گلوکز بیشتر بازبرنامه ریزی می کنند. گلوکز اصلی ترین ماده غذایی مورد نیاز سلول و ویروس ها می باشند. ویروس ها همچنین سلول را برای افزایش استفاده از گلوکز جهت تولید انرژی و رشد بیشتر سازماندهی می کنند. این تغییرات متابولیسمی ویروس را قادر به آغاز تکثیر درون سلول می سازد.
 با داشتن این اطلاعات امید است داروهایی طراحی شود که قادر به مهار افزایش دریافت گلوکز توسط این سلول ها شود. بنابراین این داروها رشد عفونت های ویروسی مشاهده شده در سرماخوردگی و آنفلونزا را متوقف می سازند. سپس با استفاده از این داروها می توان از رشد سلول های سرطانی نیز ممانعت به عمل آید.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه