تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 اسفند 1390
درمان نورون های حرکتی یک گام به جلو رفت

  درمان نورون های حرکتی یک گام به جلو رفت

تولید نورون حرکتی را می توان در گورخرماهی بالغ با داروی مهارکننده مسیر سیگنالینگ notch  افزایش داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تحقیقات جدیدی که چگونگی تولید نورون های حرکتی را نشان می دهد می تواند به درمان بیماری های نورون حرکتی، آسیب طناب نخاعی و سکته مغزی کمک کند.
دانشمندان دانشگاه ادینبورگ توانستند تولید نورون های حرکتی را که تمام فعالیت های ماهیچه ای را کنترل می کند، درگورخرماهی دستکاری کنند.
گورخرماهی برای دانشمندان در درک چگونگی تولید نورون های حرکتی بسیار مهم هستند، زیرا بر خلاف پستانداران آنها قادر به ایجاد سلول های عصبی حرکتی جدید دربزرگسالی می باشند.
انسان ها می توانند سلول های عصبی حرکتی را در طول رشد و نمو جنینی تولید کنند، اما توانایی تولید این سلول ها را که برای صحبت کردن، راه رفتن و نفس کشیدن مهم هستند، بعد از تولد از دست می دهند.
به این معنی که بدن قادر به جایگزینی این سلول ها در صورت آسیب ناشی از بیماری نورون حرکتی، سکته مغزی یا آسیب طناب نخاعی نخواهد بود.
این مطالعه که در مجله Neuroscience منتشر شده، نشان می دهد که تولید نورون حرکتی را می توان در گورخرماهی بالغ با داروی مهارکننده مسیر سیگنالینگ notch  افزایش داد.
دکتر Catherina Becker، از دانشگاه ادینبورگ  گفت: اگر ما بتوانیم اطلاعات بیشتری در مورد مکانیسم های سلولی درگیر درتولید سلول های عصبی حرکتی گورخرماهی بدست آوریم، به طور بالقوه می توانیم با دستکاری این مسیرها درانسان به تولید سلول های عصبی حرکتی جدید امیدوار باشیم.
دانشمندان دریافتند هنگامی که پروتئین Notch 1 بیان می شود، سیگنال هایی می فرستد که سلول های مولد سلول های عصبی حرکتی را متوقف می کند.
محققان توانستند با مهارکردن ارسال سیگنال توسط پروتئین Notch1 ، سبب افزایش تولید سلول های مولد سلول های عصبی حرکتی در گورخرماهی شوند.
انسان دارای سلول های مولدی، بسیار شبیه به گورخرماهی است که در سیستم عصبی مرکزی قرار گرفته است. ولی پس از تکوین جنینی، این سلول ها توانایی تبدیل شدن به سلول های عصبی حرکتی را در انسان از دست می دهند.
این مطالعه می تواند به پیدا کردن راه هایی برای تبدیل سلول های مولد به سلول های عصبی حرکتی پس از آسیب های ناشی از بیماری نورون حرکتی، آسیب طناب نخاعی یا سکته مغزی کمک کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه