تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اسفند 1390
درمان نکروز سر استخوان با استفاده از سلول های بنیادی

  درمان نکروز سر استخوان با استفاده از سلول های بنیادی

نکروز سر استخوان ران (AVN) یک بیماری ناتوان کننده است که عمدتاً بر بیماران جوان تاثیر می گذارد و اغلب منجر به توسعه "استئو آرتریت ثانویه" می شود. پیشرفت های طب ترمیمی استراتژی های درمانی امیدوار کننده ای را با استفاده از سلول، داربست های زیستی  و عوامل فعال کننده زیستی ارائه می دهد  که ممکن است  نتایج بالینی را بهبود بخشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از7thspace.com؛ درمراحل اولیه AVN برای حفظ تمامیت ساختاری صفحه زیرغضروفی از روشهای جراحی مانند رفع فشار هسته ای برای کاهش فشار داخل استخوان والقاء بازسازی استخوان استفاده می شود. استفاده ازسلولهای مغز استخوان ، گسترش سلول های بنیادی مزانشیمی در شرایط ازمایشگاهی و یا فاکتورهای رشد استخوان، دارای پتانسیل بسیار خوبی برای بهبود بازسازی استخوان می باشند.
در مقابل، در مراحل پیشرفته تر AVN با تخریب استخوان زیر غضروفی نیاز به بازسازی استخوانی غضروفی برای حفظ عملکرد فیزیولوژیکی اتصال آنها است. مشابه روش بازسازی استخوانی غضروفی در زانو، روش های جراحی مانند پیوند استخوانی غضروفی ، پیوند اتولوگ کندروسیت و یا استفاده از داربست بدون سلول ، ممکن است سبب حفظ عملکرد اتصال و کاهش نیاز برای جایگزینی لگن شود.
این گزارش دستاوردهای تجربی اخیر و یافته های بالینی اولیه را در زمینه طب ترمیمی  که ازسلول، فاکتورهای رشد و ماتریکس برای درمان مشکل بالینی AVN استفاده می کند خلاصه کرده است.
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 08 فروردین,1403

علی وطنی

سلام..
من حضوری رفتم پژوهشگاه رویان پارت سلول های بنیادی جهت درمان نکروز استخوان ران و اونجا بمن گفتن که هیچگونه کاری در این رابطه انجام نمیشه در اینجا از چند نفر پرسیدم..
متن شما و پاسخ های مشاوره ای شما بیان دیگر دارد و ما بیماران همچنان منتظر راه درمان های غیر هجومی هستیم..

شنبه, 11 فروردین,1403

پزشک مشاور

علی وطنی@:
با سلام
در پژوهشگاه رویان برای درمان نکروز استخوان کاری انجام نمیدهند، این یک خبر است و در فاز تحقیقاتی به سر میبرد. در پژوهشگاه رویان برای بیماری های استئوآرتریت یا کندگی زانو و آستئو میلیت یا عفونت استخوان در شکستگی های وسیع استخوانی که احتمال جوش خوردگی استخوان بسیار پایین است، مرکز سلول درمانی رویان خدمات سلول درمانی ارئه میدهد.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 223339951 تا 53 تماس بگیرید.

یکشنبه, 05 فروردین,1403

Ali

اسلام و احترام
اینجانب ۳۵ ساله حدودا چند ماه هست که دچار سیاهی سر استخوان ران شده ام. پزشکان زیادی رفتم و مطالعات زیادی در این خصوص داشته ام. روش های زیادی رو در ایران دنبال کردم و متاسفانه منجر به نتیجه نشد. نظر همه پزشکان به تعویض مفصل بوده است.ولی بنده باتوجه به سن پایین و فعالیت روزمره بالا تحمل درد را به تعویض مفصل ترجیح دادم باتوجه به عمر محدود مفاصل پروتز این تصمیم رو گرفتم.
از شما درخواست دارم اگه روشی رو تو تحقیقات پیدا کردن که راه درمان این بیماری است بمن اطلاع بدین.
کمال تشکر از شما را دادم.
آیا درمان این بیماری در پژوهشگاه رویان امکان پذیر است

شنبه, 11 فروردین,1403

پزشک مشاور

Ali@:
باسلام
در مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان متخصصین اورتوپدی می توانند شما را تحت ارزیابی قرار داده و در مورد شرایط فعلی شما و روش درمانی مناسب و احتمال کاندید شدن برای سلول درمانی شما را راهنمائی کنند.لذا با شماره 22339951 تا 53 تماس گرفته و با تعیین وقت ویزیت دکتر عماد مراجعه کنید.

شنبه, 30 اردیبهشت,1402

حسین یزدانی

سلام و وقت بخیر
37 سالمه و دچار نکروز استخوان مفصل ران شدم ایا ممکنه با سلول های بنیادی درمان بشم
خواهشمندم پاسخگو باشید

ﺳﻪشنبه, 02 خرداد,1402

پزشک مشاور

حسین یزدانی@:
با سلام
برای بیماری مربوط به بیماری های استئوآرتریت یا کندگی زانو و آستئو میلیت یا عفونت استخوان در شکستگی های وسیع استخوانی که احتمال جوش خوردگی استخوان بسیار پایین است، مرکز سلول درمانی رویان خدمات سلول درمانی ارئه میدهد.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 223339951 تا 53 تماس بگیرید.

جمعه, 01 مرداد,1400

نوید محمودی

سلام
نزدیک ب ۶ سال هستش ک ب علت مصرف داروهای کورتون دچار این بیماری شدم،یعنی درد در لگن پای سمت چپ،و از بین رفتن غضروف پیش چندتا دکتر رفتم گفتن ک باید عمل کنی،و غضروف رو عمل کنی ک عمل نکردم،
الان دردم شدید شده،سنم ۳۲ ساله شمارو بخدا کمکم کنید.
چند وقت پیش ی کلیپ دیدم ک ی پزشکی هست تو شیراز از طریق سلولهای بنیادی معجزه میکنه و با تزریق سلولهای بنیادی باعث غضروف سازی میشه،
کلیپو گم کردم.
میگف علمش تو دوتا کشور کانادا و ایران تو شیراز هست فقط
لطفا کمکم کنیین

چهارشنبه, 28 اردیبهشت,1401

پزشک مشاور

نوید مجمودی@:
با سلام
برای بیماری استئوآرتریت محققین مرکز سلول درمانی رویان با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی آلوژنیک یک طرح کارآزمای بالینی را با همکاری بیمارستان شفا یحیائیان که یکی از مراکز اصلی ارتوپدی کشور است آغاز کرده اند که نتایج آن متعاقبا اعلام می گردد.

دوشنبه, 10 خرداد,1400

فاطمه

سلام.مادرم ۴۸ سالشه حدود ۱۲ سال پیش پاش شکست و بعد از یک مدت فهمیدیم استخوان لگنش سیاه شده با سلولهای بنیادی میشه کاری کرد مادرم به تعویض مفصل نره ممنون

چهارشنبه, 06 مهر,1401

پزشک مشاور

فاطمه@:
با سلام
برای بیماری مربوط به آسیب لگن وآستئوارتریت مرکز سلول درمانی رویان با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی آلوژنیک یک طرح کارآزمای بالینی را با همکاری بیمارستان شفا یحیائیان که یکی از مراکز اصلی ارتوپدی کشور است آغاز کرده اند که نتایج آن متعاقبا اعلام می گردد.برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است شماره 223339951 تا 53 را شماره گیری فرمایید.

ﺳﻪشنبه, 31 فروردین,1400

مسعود

سلام من نکروز ران و زانو دارم آیا می‌شود از راه سلول‌های بنیادی کاملٱ سلامتیم رو به دست بیاورم ممنون من را راهنمایی کنید باید چکار کنم

یکشنبه, 24 اردیبهشت,1396

وحید

سلام .من ب بیماری avn در لگن دچار شدم ...دکتر ارتوپد گفت باید تعویض مفصل انجام بدی ...آیا با سلول بنیادی امیدی هست من 32 سال بیشتر ندارم تو خدااا کمکم کنید داره دیونه میشمم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه