تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1391
درمان های جدید برای بیماران مبتلا به سرطان ریه

  درمان های جدید برای بیماران مبتلا به سرطان ریه

سرطان ریه علت اصلی مرگ در سراسر جهان بوده و میزان بقا آن بسیار کم است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دو مطالعه تعیین توالی ژنوم، ژن های جدیدی را درارتباط با این بیماری مهلک و همچنین تفاوت های قابل توجهی را در جهش های یافت شده در بیماران با و بدون سابقه مصرف سیگار کشف کرده است. این یافته ها که درمجله Cell منتشر شده است، می تواند راه را برای درمان های شخصی که سبب افزایش نرخ بقا می شود هموار کند.
Ramaswamy Govindan نویسنده این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن می گوید: این تلاش ها باید سبب تشویق مطالعات بیشتر برای درک کامل الگوی ژنومی سرطان ریه به ویژه در کسانی که هیچ سابقه ای ازمصرف دخانیات ندارند شود، این به ما درشناسایی اهداف جدید درمانی به منظور بهبود نتایج بیماران مبتلا به سرطان کمک خواهد کرد.
سرطان ریه هر سال بیش از 1.3 میلیون نفر را می کشد  و میزان بقای پنج ساله آن تنها حدود 16٪ است. اگر چه سیگار کشیدن یک عامل خطر عمده برای این بیماری محسوب می شود، درصد زیادی از این بیماران بدون سابقه مصرف سیگارهستند. مطالعات گذشته نشان داده است که انواع مختلفی از بیماران مبتلا به سرطان، از جمله سیگاری ها و غیر سیگاری ها، ممکن است مجموعه های مختلفی از جهش ها را داشته باشند که می تواند بر چگونگی پاسخ آنها بر درمانهای دارویی تاثیر گذارد.
در یکی از مطالعات جدید، یک تیم به رهبری Richard Wilson از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، ژنوم تومورهای بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC)، شایع ترین نوع سرطان ریه را تعیین توالی کردند. آنها دریافتند که نرخ جهش در تومور افراد سیگاری بیش از ده برابر بیشتر ازافراد غیر سیگاری مبتلا به NSCLC بوده است و این دو گروه مجموعه جهش های مختلفی داشتند. علاوه بر این، این محققان جهش هایی را مشخص کردند که مسئول ایجاد این بیماری است و تغییراتی را در 54 ژن  شناسایی کردند که می تواند توسط داروهای موجود هدف قرار گیرد.
مطالعه دوم، که توسط Matthew Meyerson  از موسسه برود و بر روی یک زیر گروه از NSCLC به نام آدنوکارسینومای ریه انجام شده است نیزالگوهای مختلف جهش را در تومورافراد سیگاری در مقایسه با افرادغیر سیگاری یافته و جهش هایی را در ژن ها شناسایی کرده است که پیش از این هرگز در سرطان دخیل دانسته نشده اند. Alice Berger  نویسنده این مطالعه می گوید: "این بزرگترین مطالعه ژنوم سرطان ریه تا به امروز بوده است.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 27 بهمن,1391

soniya

mamnoon
mofid bood

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه