تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1391
درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات

  درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات

بیماران مبتلا به سرطان پروستات با تومورهای پیشرفته ای که به استخوان متاستازداده اند، شانس کمی برای بقا دارند.اما به گفته محققان درنشست سالانه انجمن پزشکی هسته ای سال2012 ، بیماران مبتلا به این بیماری درحال حاضر ممکن است با یک روش جدید درمان با رادیوایزوتوپ، زندگی طولانی تری داشته باشند
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازScienceDaily؛ دربیماران مبتلا به سرطان پروستات، متاستاز استخوان زمانی رخ می دهد که سرطان اولیه از طریق خون منتقل شده و در استخوان توسعه یابد. این فازIII مطالعه درمان با ایزوتوپ رادیواکتیو رادیوم-223 یا Ra-223 بود که متاستاز استخوان را با ذرات آلفا بسیار قوی که برای تومورها بسیارکشنده است، ازبین می برد. این داروی قوی دارای ذرات آلفا با بردنفوذ کوتاه است که به مقدارکم دربافت های سالم اطراف استخوان و بویژه مغز استخوان نفوذ می کند.
Val Lewington استاد بالینی دارو درمانی هسته ای در کینگ کالج لندن می گوید: این مطالعه محوری یک درمان جدید است که به طور بالقوه استانداردهای مراقبت بهتری را برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات ارائه می دهد. رادیوم-223 یک روش کاملا جدید را برای درمان متاستاز استخوان ارائه می دهد ، این دارو بطورسیستمیک چندین جایگاه ازبیماری را به طور همزمان درمان می کند، معمولا عوارض جانبی آن غیر معمول است و خطر سرکوب مغز استخوان حتی در بیمارانی که به شدت شیمی درمانی شده اند کم است.
بنا به گفته موسسه ملی سرطان ایالات متحده ،انتظار می رود 241،740 مورد جدید سرطان پروستات تشخیص داده شود که 28،170 نفرازاین بیماری طی سال جاری در ایالات متحده خواهند مرد. در 25 سال گذشته، داروهای بسیاری برای درمان این بیماری تولید شده اند ، اما بیشتر آنها اثر تسکینی داشته که درد را درمان می کردند ، اما لزوما سبب طولانی شدن زندگی بیماران نمی شدند.
مردان با اخته کردن خود می توانند به طور کلی سه تا پنج سال پس از تشخیص در برابر سرطان پروستات مقاوم کنند. این مطالعه نشان داد که از 921 بیماری که تحت درمان با Ra-223 یا دارونما قرار داشتند، بیمارانی که این دارو را دریافت کرده اند به طور متوسط سه ماه بیشترزندگی می کردند. این درمان شامل شش تزریق با فواصل زمانی چهار هفته ای بود. علاوه بر بقای طولانی مدت، کسانی که با Ra-223 درمان شده بودند تاخیردربروزعوارض متاستاز استخوان را نیز نشان دادند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه