تاریخ انتشار: شنبه 22 آذر 1399
دستاوردهای جدید در تولید سلول های عصبی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی

  دستاوردهای جدید در تولید سلول های عصبی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی

تمایز اکتودرمی سلول های بنیادی پرتوان انسانی(PSCs)، نقطه شروع تولید سلول های عصبی برای مدل سازی بیماری، کشف داروها و پزشکی بازساختی محسوب می شود. متاسفانه مراحل اولیه اکثر پروتکل های تمایزی تقریبا دو هفته طول می کشد و همین امر در روند تحقیقات مشکل ایجاد می کند. پژوهشی جدید سعی در کاهش زمان و تسریع روند تولید سلول های عصبی داشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، جیمز دوتان و همکارانش در دانشگاه مینه سوتا پروتکل جدیدی را برای تمایز سریع و موثر سلول های بنیادی پرتوان انسانی به جمعیت پیش ساز عصبی و با مشخصه های اکتودرمی ارائه کرده اند که از مهار کننده های BMP و FGF استفاده می کند.

این پروتکل تمایزی موجب تسریع در تصمیم گیری در سرنوشت سلول های جنینی اولیه و در مرحله گذار از پرتوانی و تشکیل اکتودرم می شود که همین امر می تواند کاربرد زیادی در تمایز عصبی داشته است. دوتان و همکارانش امیدوار هستند که این پروتکل بتواند گلوگاه های بزرگی که بر سر راه تولید نورون های انسانی در شرایط آزمایشگاهی وجود دارد را حذف کند و منجر به تولید نورون هایی شود که از نظر الکتروفیزیولوژیک فعال باشند و قابلیت کاربرد در مدل سازی بیماری ها، کشف داروها و پزشکی بازساختی را داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه