تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 اسفند 1391
دسترسی به بانک پوست در ایران وجود ندارد
در گفت و گو با رییس بیمارستان شهید مطهری مطرح شد؛

  دسترسی به بانک پوست در ایران وجود ندارد

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری در خصوص آخرین روش های درمان سوختگی گفت: در این نوع درمان باید در زمان کوتاه پس از سوختگی، بافت سوخته شده ، برداشته شود و یک پوشش مناسب که معمولا پوست خود بیمار است ، روی آن قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان، دکتر صالحی در این باره افزود: در بیمارانی که درصد سوختگی در آن ها بالاست به دلیل این که به پوست سالم دسترسی نداریم این نوع درمان امکان پذیر نیست چون در کشور ما بانک پوست وجود ندارد.
 
وی با اشاره به این که در ایران مشکلاتی بر سر راه این نوع درمان وجود دارد خاطر نشان کرد: کشورهای دیگر بانک پوست دارند یعنی از پوست افرادی که  فوت می کنند برای این نوع درمان استفاده می کنند اما در ایران این کار امکان پذیر نیست. همچنین در برخی کشورها، از کشت سلولی و استفاده از برخی پوشش های مصنوعی به طور موقت برای درمان سوختگی ها استفاده می شود.
 
صالحی تصریح کرد: مهم ترین چالشی که برای درمان سوختگی در ایران با آن روبرو هستیم، هزینه های بسیار بالایی است که بیماران توان پرداختش را ندارند.  
 
او با تاکید بر این که بیمارستان های سوانح و سوختگی خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند اما آن قدر هزینه درمان بالاست که در برخی موارد این بیمارستان ها نمی توانند حتی هزینه خدماتشان را بگیرند، اذعان کرد: بیشتر خدمات درمان سوختگی شامل بیمه نشده و بار مالی اش به بیمار منتقل می شود .
 
وی با اشاره به این که در همه بخش ها هزینه ها سه برابر شده است، اضافه کرد: بالا رفتن هزینه ها سبب شده بیمار توانایی پرداخت درمانش را نداشته باشد و درمان هم شامل بیمه نشود، بنابراین برخی از درمان ها اصلا انجام نگیرد.
 
رییس بیمارستان شهید مطهری یادآوری کرد: ما نسبت به منطقه، از نظر مصدومین سوختگی با آمار بسیار بالایی مواجه هستیم  اما نسبت به هند، پاکستان و بنگلادش این گونه نیست.
 
وی در پایان گفت: نسبت به آمار سوختگی در ایران ، تعدادی مراکزی که خدمات ارائه می دهند کم نیست اما باید این مراکز ساماندهی و طبقه بندی شوند تا بیماران با سطوح مختلف سوختگی بدانند به کدام مراکز باید مراجعه کنند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه