تاریخ انتشار: شنبه 16 فروردین 1393
دستیابی به موفقیت بزرگ در فن آوری تولید سلول های بنیادی

  دستیابی به موفقیت بزرگ در فن آوری تولید سلول های بنیادی

محققین دانشگاه ناتینگهام ماده جدیدی را تولید کرده اند که می تواند تولید سلول های بنیادی برای سلول درمانی و به منظور طب ترمیمی را تسهیل کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، سلول درمانی زمینه ای مهیج و شدیدا در حال توسعه است که در آن سلول های بنیادی پتانسیل ترمیم بافت های انسانی را دارند  در بیماری های مزمن یا بیماری های مربوط به سن عملکرد اندام را به خوبی حفظ می کنند. اما مساله عمده ای که احتمال موفقیت این فرایند را با مشکل مواجه می کند ایجاد یک توده از مواد زیستی پیچیده است.

دو فاز کاملا مجزا در تولید محصولات سلول های بنیادی وجود دارد:تکثیر و تمایز. مواد محیطی که برای این دو فاز مورد نیاز هستند کاملا متفاوت هستند و تا کنون هیچ ماده ای که بتواند این دو فاز را به تنهایی حمایت کند شناخته نشده است.

اما محققین دانشگاه ناتینگهام موفق به ایجاد یک ریز محیط جدید برای سلول های بنیادی شده اند که به سلول ها اجازه می دهد که هم  خودنوزایی کنند و هم آن ها را  به کاردیومیوسیت تبدیل کنند.

این مواد شامل هیدروژلی است که شامل دو پلیمر است: یک محیط غنی از آلژینات که اجازه تکثیر سلول ها را می دهد و یک محیط غنی از کلاژن که به جمعیت سلولی اجازه می دهد به اندازه کافی بزرگ شود. زمانی که هدف ایجاد سلول های خاصی باشد، این تغییرات شروع کننده مرحله بعدی رشد سلولی خواهند بود.

این محققین می گویند که هیدروژل تولیدی آن ها که برای اولین بار تولید شده است، اجازه می دهد ساختار بافتی متراکمی از سلول های بنیادی پرتوان انسانی تولید شود که مرحله ساده ای از تکوین طبیعی است که پیش از این در شرایط آزمایشگاهی اتفاق نیافتاده بود. این دستیابی موفقیت آمیز می تواند  در آینده ای نزدیک گامی بسیار بلند در طب ترمیمی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه