تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 فروردین 1393
دستیابی به موفقیتی بزرگ در ساخت داروهای سرطانی: گرفتن سلول های بنیادی لوسمیایی

  دستیابی به موفقیتی بزرگ در ساخت داروهای سرطانی: گرفتن سلول های بنیادی لوسمیایی

محقین دانشگاه مونترال اخیرا توانسته اند سلول های بنیادی لوسمیایی را در شرایط آزمایشگاهی با موفقیت کشت دهند و به این ترتیب می توانند به ایجاد داروهای ضد سرطان سرعت ببخشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در این مطالعه که اخیر منتشر شده است محققین توضیح داده اند که چگونه موفق به شناسایی دو ترکیب شیمیایی جدید شده اند که اجازه نگهداری سلول های بنیادی لوسمیایی را در شرایط کشت آزمایشگاهی می دهد. این پیشرفت مهم می تواند راه ها را برای ایجاد داروهای سرطانی جدید برای مبارزه با لوسمی میلوئید حاد باز کند.

این محققین ابتدا به دنبال مکانیسمی بودند که بقا و تکثیر این سلول های بنیادی و مقاومت آ ن ها در برابر داروهای ضد سرطانی را تنظیم می کند.

این سلول های بنیادی که به طور طبیعی در مغز استخوان قرار دارند مسئول ایجاد سلول های خونی هستند. متاسفانه، اختلال تنظیمی این سلول ها منجر به نتایج ناخواسته و تبدیل این سلول ها به سلول های بدخیمی تحت عنوان لوسمیک می شود. این منجر به تکثیر غیر طبیعی سلول های خونی می شود و یکی از دلایل عود کردن سرطان بعد از شیمی درمانی هستند.

تا قبل از این مطالعه مشکل بزرگی که وجود داشت چگونگی رشد و نگهداری این سلول ها در شرایط آزمایشگاهی بود. زیرا در این شرایط آن ها سریعا ویژگی های بنیادینگی خود را از دست می دادند و در نتیجه تکثیر این سلول ها  در این شرایط و ایجاد حالت لوسمیک بسیار دشوار بود.

این محققین سلول های گرفته شده از بانک های سلولی لوسمیک را مورد تست با انواع مواد شیمیایی قرار دادند و دو ترکیب شیمیایی جدید را شناسایی کردند که زمانی که محیط کشت اضافه می شود می تواند منجر به بقا، رشد و تکثیر این سلول های بنیادی لوسمیایی در محیط کشت آزمایشگاهی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه