تاریخ انتشار: شنبه 14 تیر 1399
دلیل سفت شدن دیواره عروق با افزایش سن چیست؟

  دلیل سفت شدن دیواره عروق با افزایش سن چیست؟

پروتئین Poly ADP-Ribose یا PAR پروتئینی است که به هنگام آسیب سلولی یا آسیب DNA آن ساخته می‌شود و کلسیم ذرات حاصل از تخریب سلول یا DNA را به تجمعاتی تبدیل می‌کند. سپس این ذرات سخت شده و به دیواره رگ‌ها متصل می‌شوند و باعث کاهش قابلیت ارتجاعی آن‌ها می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پروتئین Poly ADP-Ribose یا PAR پروتئینی است که به هنگام آسیب سلول یا DNA آن ساخته می‌شود و کلسیم را به ذرات درشت‌تر تبدیل می‌کند. سپس این ذرات سخت شده و به دیواره رگ‌ها متصل می‌شوند و باعث کاهش قابلیت ارتجاعی آن‌ها می‌شود. به گفته محققان ، این سخت شدن و یا معدنی شدن زیستی برای تولید استخوان بسیار ضروری اما در رگ‌ها بر بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌های مربوط به کهولت سن تاثیر می‌گذارد. انتشار PAR در کشت سلول‌های مختلف از جمله بافت خونی انسان، با استفاده از تکنیک طیف سنجی رزونانس هسته‌ای (NMR) قابل بررسی بود.

افزایش سن، فشار خون بالا و مصرف دخانیات باعث آسیب به DNA و در نتیجه ساخته شدن این پروتئین می‌شود. سخت شدن رگ‌ها نیز به عنوان یک محصول جانبی از فرایند PAR نیز به شمار می‌رود. ما هنوز نمیدانیم چه چیزی این فرایند را کنترل و چگونه باید با آن برخورد شود. او همچنین افزود این دستاورد کاملا تصادفی بوده و به کمک آن توانستند یک درمان اساسی پیدا کنند.

 این درمان بر پایه یک آنتی بیوتیک به نام مینوسایکلین، که برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده است پیش می‌رود و می‌تواند به فرایند جلوگیری از سفت شدن رگها سرعت ببخشد. در یک آزمایش کوتاه مدت بر روی موش، این آنتی‌ بیوتیک نشان داد که می‌تواند از تولید PAR جلوگیری کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه