تاریخ انتشار: شنبه 30 تیر 1397
دماهای گرم اثر منفی روی باروری و نرخ تولد دارد

  دماهای گرم اثر منفی روی باروری و نرخ تولد دارد

طبق مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه UCLA صورت گرفته است، آب و هوای گرم شانس باردار شدن را کاهش می دهد و این مساله با توجه به معضل گرم شدن هوای کره زمین می تواند بدتر هم شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بعد از این که مطالعات صورت گرفته نشان داد که ماه های آگوست و سپتامبر(9 ماه بعد از سردترین بخش سال)، دو ماه شلوغ از نظر زاد و ولد در آمریکا است، دکتر بارکا و همکارانش در UCLA داده های زاد و ولد مربوط به 80 سال گذشته آمریکا را مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند که دماهای بالا اثر منفی روی باروری و نرخ تولد دارد و تغییرات آب و هوایی که منجر به افزایش دما شده اند و روز به روز هم بر شدت و تعداد موج های گرمایی افزوده می شود، می تواند بارداری را در آینده مشکل سازد. این افزایش دما می تواند تولید اسپرم بوسیله مردان را به خطر بیاندازد. در این پروژه بارکا و همکارانش نشان دادند که گرم شدن آب و هوا در ماه های آگوست و سپتامبر در مورد زنانی که در سه ماهه سوم بارداری شان قرار دارند، می تواند اثر منفی روی سلامت جنین بگذارد و معمولا جنین آن ها وزن کمی خواهد داشت.

دما تنها یکی از فاکتورهای تاثیر گذار روی باروری است و برخلاف دمای بالا، هند و برخی از کشورهای آفریقایی هنوز هم از نرخ تولد بالایی هستند. اما در مناطقی با فقر بالا و امکانات آموزشی و کنترل تولد کم مواجه هستند، چنین آماری عجیب نیست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه