تاریخ انتشار: دوشنبه 28 فروردین 1391
دوز پرتو درمانی دقیق ترخواهد شد

  دوز پرتو درمانی دقیق ترخواهد شد

در تحقیقاتی جدید، پژوهشگران توانستند با استفاده از نوع  ویژه ای از پرتو درمانی به نام "شدت پرتو درمانی تعدیل شده (IMRT) " ذرات فعال شده (الکترون های یونیزه ) را به صورت موضعی توزیع کنند در حالی که در گذشته به اشتباه تصور می شد دوزیکنواختی به تومورتابیده می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Medical research ، پرتودرمانی می تواند طیف وسیعی ازبیماری ها از جمله سرطان پستان، سر، گردن، پروستات و ریه را درمان کند.
با توجه به نتایج حاصل ازیک تحقیق مشترک انجام شده توسط NPL، دانشگاه مونترال ودانشگاه مک گیل ، بیماران مبتلا به سرطان در آینده نزدیک تحت درمان پرتو درمانی ایمن تر قرارخواهند گرفت.
پرتو درمانی، سرطان را با تمرکز پرتوهای یونی برتومورها و کشتن سلول های آنها با تخریب دی ان ای درمان می کند.
برای موثر بودن درمان، میزان پرتو باید بسیاردقیق کنترل شود زیرا دوز بیش از حد باعث تخریب بافت های سالم اطراف و در موارد نادرممکن است باعث رشد دوباره تومور شود.
درمقاله ای جدید، NPL و همکارانش در دانشگاه مک گیل کانادا و دانشگاه مونترال گزارش  کردند ، با استفاده از نوع  ویژه ای از پرتو درمانی به نام "شدت پرتو درمانی تعدیل شده (IMRT) " ذرات فعال شده (الکترون های یونیزه ) به صورت موضعی توزیع می گردند در حالی که به اشتباه تصور می شد دوزیکنواختی به تومورتابیده می شود.
شناسایی این تصوراشتباه ، زمینه تصحیح محاسبات برای اصلاح اتاق یون زایی و آشکارسازهای دیگر مورد استفاده درIMRT را فراهم کرده و بنابراین موجب ایمنی بیشتربیماران مبتلا به سرطان دریافت کننده این شکل از درمان در آینده خواهد شد.
دکتر Hugo Palmans ، دانشمند و محقق اصلی  این مطالعه درNPL گفت: نتیجه این مطالعه بر طیف وسیعی از گزینه های درمانی پرتو درمانی از جمله، CyberKnife، TomoTherapy و volumetric arc  تأثیرگذارخواهد بود. ما در حال حاضر باید به درک بهتری از نحوه توزیع ذرات باردار تولید شده توسط این درمان ها برسیم. درحال حاضر فیزیک پزشکی می تواند عوامل اصلاح آشکارسازهای IMRT را محاسبه کند که تا حد زیادی برایمنی و اثربخشی این روش های درمانی موثر خواهد بود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه