تاریخ انتشار: دوشنبه 29 آبان 1391
دیابت نوع II ممکن است به زودی با سلول های بنیادی درمان شود

  دیابت نوع II ممکن است به زودی با سلول های بنیادی درمان شود

تیم تحقیقاتی PGIMER ممکن است به زودی درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع II را با استفاده از سلول های بنیادی آغاز کنند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل ازExpress news service، تیم تحقیقاتی PGIMER ممکن است به زودی درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع II را با استفاده از سلول های بنیادی آغاز کنند.
مطالعه انجام شده توسط گروهی از پزشکان غدد درون ریز اثربخشی این درمان را نشان داده است ، به طوری که بیماران دریافت کننده تزریق سلولهای بنیادی، نیازمند 50 درصد انسولین کمتر در مقایسه با گروه کنترل بودند.
این مطالعه، با حمایت سازمان توسعه تحقیقات دفاع (DRDO) انجام شده است ، تیم PGIMER از سلول های بنیادی برای درمان گروهی از بیماران مبتلا به دیابت نوع II یا اختلال متابولیکی که موجب افزایش قند خون می شوند استفاده کرده است.
دکتر Anil Bhansali گفت: "هشتاد درصد بیماران تحت آزمایش ازدرمان با سلول های بنیادی بهره برده اند و این گروه از بیماران پس از درمان تحت پیگیری منظم سه ساله بوده اند. این مطالعه نشان داد که سلول های بنیادی در مجموعه ای از افراد به حفظ سطح قند خون کمک می کند. این بیماران همچنین بهبودی را درعملکرد پانکراس خود نشان دادند.
با این حال، دکتر Bhansali افزود که قبل از استفاده از سلول های بنیادی به عنوان یک خط درمان برای چنینی بیمارانی، سالها تحقیق مورد نیاز خواهد بود.هزینه این درمان 20،000 روپیه است و سلول های بنیادی خود بیمار جمع آوری شده و به او تزریق می شود.
دیابت نوع 2 با دو نقص کمبود انسولین و مقاومت به انسولین مشخص می شود که به دنبال آن عملکرد سلول بتا به تدریج رو به وخامت گذاشته و اکثر بیماران به تزریق انسولین نیازمند می شوند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه