تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اسفند 1390
رابطه بین افسردگی و سیستم ایمنی

  رابطه بین افسردگی و سیستم ایمنی

محققان معتقدند، بسیاری از تغییرات ژنتیکی مرتبط با افسردگی ، عملکرد سیستم ایمنی را نیز تحت تاثیر قرارمی دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، افسردگی بیماری متداولی است که یکی از هرده فرد بالغ در ایالات متحده را مبتلا کرده است. به نظر می رسد افسردگی ارتباط نزدیکی با مغزما دارد. این باعث شده است که زیست شناسان به ارائه نظریه های مختلفی برای افسردگی و رفتارهای مرتبط با آن بپردازند.
برخی از پیشنهادات قبلی برای نقش افسردگی در تکامل بر روی چگونگی تاثیر آن بر رفتارهای اجتماعی متمرکز شده است. گروهی از روانپزشکان، افسردگی و مقاومت در برابر عفونت را به هم مرتبط می دانند. آنها پیشنهاد می کنند که تغییرات ژنتیکی پیشبرنده افسردگی طی تکامل، درمبارزه با عفونت نیز دخیل هستند.
آنان می گویند: بسیاری از تغییرات ژنتیکی مرتبط با افسردگی ، عملکرد سیستم ایمنی را نیز تحت تاثیر قرارمی دهد.
چندین دهه است که محققان ارتباطی را بین افسردگی و التهاب و یا بیش فعال شدن سیستم ایمنی بدن مشاهده می کنند. افراد مبتلا به افسردگی تمایل بیشتری به ایجاد التهاب دارند، حتی اگر در حال مبارزه با عفونت نباشند.
نویسندگان می گویند که تکامل و ژنتیک ، علائم افسردگی و واکنش های فیزیولوژیکی را که سبب کاهش مرگ و میر ناشی از عفونت می شوند به هم مرتبط می کنند.
تب، خستگی، بی تحرکی، دوری ازاجتماع و بی اشتهایی می تواند نوعی رفتارسازشی درمواجه با نیاز به مهارعفونت باشد.
این نظریه می تواند در راهنمایی برای تحقیقات ژنتیکی، فیزیولوژیکی و بالینی بر روی افسردگی در آینده مفید باشد. به طور خاص، حضور نشانگرهای زیستی التهاب ممکن است به پیش بینی اینکه آیا کسی به درمان های مختلف برای افسردگی پاسخ می دهد یا خیر، کمک کند.
محققان به دنبال این پاسخ هستند که آیا داروهای خاصی، که معمولا برای درمان بیماری های خودایمنی استفاده می شود ، می تواند در افسردگی مقاوم به درمان موثرباشد یا خیر.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه