تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 خرداد 1391
راه‌اندازی اتحادیه انجمنهای علوم زیستی/ اعطای جایزه سیناژن به محققان جوان

  راه‌اندازی اتحادیه انجمنهای علوم زیستی/ اعطای جایزه سیناژن به محققان جوان

رئیس انجمن ژنتیک ایران با اشاره به اقدامات این انجمن در زمینه ایجاد اتحادیه انجمن های علمی علوم زیستی گفت: به منظور ایجاد هم افزایی میان انجمن های علمی در حوزه علوم زیستی اقدام به ایجاد اتحادیه انجمن های علوم زیستی شد که در حال حاضر اساسنامه آن در دست تدوین است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از مهر،‌ دکتر مختار جلالی در نشست خبری که در حاشیه مراسم افتتاح دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران برگزار شد، با اشاره به فعالیت های علمی این انجمن افزود: به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت کشور در حوزه سلول های بنیادی و ژنتیک مطالعاتی در این حوزه صورت گرفت.
 
وی همچنین با تاکید بر ایجاد هم افزایی میان انجمن های علوم زیستی خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش شد تا اتحادیه انجمن های علوم زیستی ایجاد شود.
 
 
جلالی اضافه کرد: امور اجرایی ایجاد این انجمن انجام شده است و در حال حاضر درصدد تدوین اساسنامه و مشخص کردن ماموریت های این اتحادیه هستیم. با تدوین این اساسنامه می توانیم گام های موثری در زمینه تولید محصولات دست ورزی شده برداریم.
 
 
 
جزئیات برگزاری کنگره ژنتیک ایران

 
رئیس دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران با اشاره به برگزاری این کنگره از امروز تا سوم خرداد یادآور شد: در این کنگره 1026 مقاله دریافت شد که 960 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر برگزیده شدند.
 
 
وی همچنین از معرفی مقالات برتر در این کنگره خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه این کنگره از سه محقق در حوزه های ژنتیک انسانی، ژنتیک حیوانی و ریز سازواره ها معرفی و تقدیر می شوند.
 
 
جلالی همچنین برگزاری نمایشگاه و کارگاههای آموزشی را از برنامه های جانبی این کنگره نام برد و ادامه داد: در دوازدهمین کنگره کارگاههایی در زمینه تعریف و معرفی ذخایر توارثی و بانک های ژن، ایده تا تولید و تجاری سازی، تشخیص کیفی محصولات کشاورزی دست ورزی شده ژنتیکی و ژنتیک پزشکی برگزار خواهد شد.
 
 
اعطای جایزه سیناژن

 
رئیس انجمن ژنتیک ایران با اشاره به مشارکت شرکت های دانش بنیان در این دوره از کنگره خاطر نشان کرد: در این راستا شرکت دانش بنیان سیناژن در راستای انجام ماموریت خود در ارتقای دانش بیوتکنولوژی و تشویق محققان فعال در این حوزه جایزه ای به برگزیدگان اهدا می کند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه