تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اسفند 1390
راهکار جدیدی برای بازسازی و ترمیم نخاع، با کشف رده جدیدی از سلول های بنیادی

  راهکار جدیدی برای بازسازی و ترمیم نخاع، با کشف رده جدیدی از سلول های بنیادی

موسسه علوم مغزی آلن،  رده جدیدی از سلول ها (سلولهای گلیای شعاعی) را درنخاع کشف کردند که مانند سلولهای بنیادی عصبی عمل می کنند، این کشف  یک راهکار تازه برای درمان آسیب های نخاعی ارائه می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از PRNewswire؛ تیم تحقیقاتی آلن ازنقشه گسترده ژنومی بیان ژن طناب نخاعی موش برای مقایسه ژن های بیان شده یا روشن شده در سلولهای گلیای شعاعی نخاع با ژن هایی که در سایر سلول های بنیادی عصبی بیان می شود استفاده کردند، آنها نشان دادند که 122 ژن این سلولها شباهت هایی را با سلول های بنیادی عصبی کلاسیک نشان می دهد.
گفته می شود که سیستم عصبی قادر به ترمیم خود نیست، وسلول های مورد استفاده برای ایجاد آنها در طی تکوین از بین می روند. با شناسایی این سلولهای شبه بنیادی (سلولهای شعاعی گلیال)، ممکن است بتوان مجموعه خاصی از ژنها را برای القاء این سلول ها برای بازسازی بخش های آسیب دیده طناب نخاعی بالغ فعال کرد.
دانشمندان با استفاده از چند ژن شناخته شده به عنوان سرنخ بدنبال یافتن سلولهای مورد نظر در قسمت های عمقی ترنخاع بودند .درحالی که رده تازه شناسایی شده سلولهای گلیای نخاعی در امتداد لبه طناب نخاعی حضور داشتند، این یک مکان فوق العاده مناسب برای فعال کردن آنها با حداقل آسیب ثانویه، برای کمک به ترمیم نخاع در طی بیماری یا بعد ازصدمه می باشد.
دکترRoskams  گفت: شناسایی این سلول ها و ژن های مربوط به فعال کردن آنها ، مسیرهای جدیدی را برای کشف درمانهای موثر آسیب های طناب نخاعی و ترمیم سلول های عصبی می گشاید.  
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 12 دی,1391

فاطمه ب

«باسلام.بیماری داریم که براثر بی حس شدن دست وپا باتشخیص پزشکان مشخص شدکه توموری داخل نخاع او دیده شده و اکنون پس از عمل کردن دیگر قدرت تکان دادن دست و پایش را ندارد آیا امیدی برای اینکه بتواند دوباره دست و پایش را به حرکت دربیاورد هست؟ یا برای همیشه همینطوری میماند؟ خواهشمندم این سؤال را پاسخ دهید»

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه