تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 مرداد 1399
راهی برای استفاده بهتر از خون بند ناف برای مقابله با سرطان

  راهی برای استفاده بهتر از خون بند ناف برای مقابله با سرطان

پژوهشگران مرکز سرطان فرد هاچینسون راه را برای استفاده راحت تر از خون بند ناف برای مقابله با سرطان هموار کرده اند. دستاوردی که می تواند استفاده از این منبع سلول های بنیادی برای درمان سرطان های خونی مانند لوکمیا را آسان تر سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com، سال ها بند ناف و خون بند ناف به عنوان یک زباله بیولوژیک در نظر گرفته می شد و در زمان زایمان دور ریخته می شد اما چند دهه قبل بود که پزشکان و محققین به پتانسیل این بافت به عنوان منبعی برای سلول های بنیادی با قابلیت های درمانی و ترمیم کنندگی پی بردند و از آن زمان برای درمان اختلالات متعددی از جمله بیماری های خونی از این سلول های بنیادی استفاده شده است. اما یکی از محدودیت های این رویکرد، تعداد کم سلول های بنیادی موجود در بافت، مدت زمان زیاد پذیرش سلول ها درون بافت های بدن و در نتیجه تاثیر گذاری آن ها و هم چنین میزان کم موفقیت آن ها در خانه گزینی به درون بافت هدف یا خون است.

به عقیده محققین در مرکز سرطان فرد هاچینسون، می توان این سلول ها را در شرایط آزمایشگاهی دستکاری کرده و تکثیر کرد و سپس به بیماران تزریق کرد. در رویکرد مورد استفاده بوسیله این محققین، دستکاری ژنتیکی اما بی خطر این سلول های بنیادی موجب شده است که میانگین زمان ریکاوری بیماران بعد از پیوند از چهار هفته به 14 روز کاهش یابد. این محققین قصد دارند که این رویکرد را برای بیماری های بیشتر و در تنوع سنی بیشتری از بیماران تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه