تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اسفند 1399
راهی برای جلوگیری از عفونت بعد از پیوند

  راهی برای جلوگیری از عفونت بعد از پیوند

درمانی جدید برای محافظت از بیمارانی که سیستم ایمنی شان سرکوب شده است در برابر سیتومگالوویروس های انسانی(HCMV)، بوسیله محققین دانشگاه کمبریج کشف شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در بریتانیا حدود 80 درصد جمعیت آلوده به سیتومگالوویروس انسانی(HCMV) هستند و این میزان در کشورهای در حال توسعه به 95 درصد می رسد. این ویروس می توانند برای سال ها در سلول های سفید خونی ما به صورت خفته باقی بماند و در افراد سالم اگر مجددا فعال شود مشکلی را معمولا ایجاد نمی کند اما در افرادی که بدلایلی مانند پیوند دچار سرکوب ایمنی شده اند، فعال شدن مجدد سیتومگالوویروس ها می تواند مخرب باشد. سالانه بیش از 200 هزار پیوند کلیه، ریه و سلول بنیادی در سراسر دنیا رخ می دهد که در نیمی از آن ها سیتومگالوویروس ها مجددا فعال می شوند و توانایی بدن برای مبارزه را مختل می کند. متاسفانه هیچ واکسن یا درمان ضد ویروسی برای سیتومگالوویروس های انسانی وجود ندارد.

پژوهشگران  دانشگاه کمبریج نوعی دارو و یک استراتژی درمان را شناسایی کرده اند که می تواند به طور شگفت آوری مانع از فعال شدن مجدد این ویروس ها شوند. در این مطالعه آن ها، نمونه های خونی آلوده به سیتومگالوویروس های انسانی را در معرض طیف وسیعی از مهار کننده های اپی ژنتیکی قرار دارند که اغلب برای درمان سرطان استفاده می شوند. این مطالعه جدید نشان می دهد که برخی مهار کننده های اپی ژنتیکی خاص به تخریب عفونت HCMV خفته که اغلب مجددا فعال می شوند و فرد را مستعد بیماری و مرگ می کنند، کمک می کنند. این داروها موجب می شوند که ویروس خفته پروتئین ها یا آنتی ژن هایی را فعال کنند که برای سیستم ایمنی ما قابل مشاهده هستند و در نتیجه بوسیله سیستم ایمنی تخریب می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه