تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 بهمن 1393
رقابت 24 ایده جدید سلول‌های بنیادی
در چهارمین سمینار ایده‌پردازی دانشجویی صورت می‌گیرد

  رقابت 24 ایده جدید سلول‌های بنیادی

در چهارمین سمینار ایده پردازی دانشجویی با محوریت سلول‌های بنیادی که 30 بهمن ماه سال جاری به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود، صاحبان 24 ایده جدید در این حوزه به رقابت می پردازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر آرش خجسته، مسوول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت: این سمینار با همکاری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از 30 بهمن ماه در این دانشگاه برپا می شود.

وی افزود: محورهای تعیین شده برای سمینار ایده پردازی دانشجویی شامل انتخاب پایان نامه برتر پژوهشی از سال 89، اختراعات و نوآوری های دانشجویی و انتخاب مقاله برتر پژوهشی از سال 2013 است.

خجسته، درباره اهداف برگزاری این سمینار، اظهار کرد: سمینار ایده پردازی دانشجویی هر سال به همت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و با هدف شناسایی دانشجویان و محققان برتر در حوزه سلول‌های بنیادی و حمایت از نخبگان این حوزه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: سمینار امسال با سه سال گذشته یک تفاوت دارد و آن هم اینکه امسال علاوه بر شناسایی ایده های نوین در حوزه سلول های بنیادی به پایان نامه های برتر و محققین جوان در زمینه تولید علم نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

مسوول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین سمینارهایی در دانشگاه ها، بیان کرد: این برنامه سبب شناسایی نخبگان این حوزه می شود و از سوی دیگر فضای رقابتی بین دانشجویان ایجاد می‌کند تا ایده‌های خود را به مرحله نوآوری برسانند.

به گفته وی، پس از فراخوان سمینار، 102 ایده جدید در حوزه سلول‌های بنیادی از دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه ارسال شد که طی دو مرحله داوری بر روی نوآوری و کاربردی بودن طرح و دقت و صحت آن توسط محققان برتر و پیشکسوت در این حوزه، 24 طرح انتخاب شد.

وی همچنین اظهار کرد: در روز برگزاری سمینار مالکان 24 طرح برگزیده در دو مرحله ارائه شفاهی طرح خود و مصاحبه همزمان توسط داوران حاضر در سمینار به رقابت می پردازند تا از بین آنها 10 رتبه برتر انتخاب شوند 5 نفر نیز گرند دریافت می کنند.

خجسته درباره جزییات گرند اهدایی به نفرات برتر، گفت: 5 گرند اهدایی شامل 15 میلیون تومان وجه نقد است که با هدف اجرایی کردن طرح به آنها ارائه خواهد شد.

مسوول کمیته دانشجویی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی افزود: 20 پایان نامه منتخب در حوزه سلول های بنیادی نیز به دبیرخانه ارسال شد که تنها یک پایان نامه به عنوان منتخب در روز سمینار معرفی و جایزه دریافت خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به اهدای جایزه به مقالات برتر نیز گفت: 4 مقاله برتر و معتبر که در مجلات به چاپ رسیده اند نیز در روز سمینار جایزه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه