تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 دی 1390
روش جدید برای پیشرفت استفاده از سلول های سالم و یا سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها

  روش جدید برای پیشرفت استفاده از سلول های سالم و یا سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها

در کشفی که ممکن است به سرعت پیشرفت سلول درمانی کمک کند، دانشمندان با استفاده ازاثر ساده مغناطیسی ، روشی را برای ارائه سلول های انسانی به مناطق بیماردرون بدن ابداع کردند .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از eurekalert: در کشفی که ممکن است به سرعت سلول درمانی (استفاده ازسلول های طبیعی و یا سلول های بنیادی تزریق شده به بدن برای درمان بیماری) کمک کند دانشمندان با استفاده ازاثرساده مغناطیسی ، روشی را برای ارائه سلول های انسانی به مناطق بیماردرون بدن ابداع کردند .
نتایج گزارش آنها در مجله ACS' journal Langmuir منتشر شده است.

Fakhrullin Rawil و همکارانش توضیح می دهند که هدف سلول درمانی جایگزینی سلول های آسیب دیده یا بیماربدن انسان با سلول های طبیعی و یا سلول های بنیادی است. برای این کار، پرسنل پزشکی به روشی برای ارائه این سلول ها به بافت یا اندام های بیمارنیاز دارد. اتصال ابرنانو ذرات مغناطیسی اکسید آهن (SPIONs) به سلول های درمانی این هدف را محقق می کند. دستگاه های مغناطیسی می توانند برای به حرکت درآوردن چنین سلول هایی به مناطق بیمار بدن مورد استفاده قرار گیرند، اما راه های فعلی برای اتصال SPIONs به سلول های درمانی دشوار بوده و ممکن است به سلول ها آسیب برساند.
بنابراین محققان روش بهتری را برای اتصال SPIONs به سلول های انسانی ارائه کردند.

آنها روش جدیدی را برای تثبیت SPIONs  درآزمایشگاه واتصال موفق این نانو ذرات مغناطیسی به سطح خارجی سلول های انسانی ابداع کردند.
آنها دریافتند که SPIONs برای سلول ها سمی نبوده و در پاسخ به یک مغناطیس قابلیت تحرک می یابد.
این محققان می گویند: ما معتقدیم که نتایج فعلی ما، دانشمندان را به استفاده از روش های ساده و مستقیم مهندسی بافت و درمان های مبتنی بر سلول  تشویق می کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه