تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اسفند 1390
روش جدید کشت سلول های بنیادی در محیط سه بعدی

  روش جدید کشت سلول های بنیادی در محیط سه بعدی

دانشمندان دانشگاه ویکتوریا به روشی جدید برای  کشت سلول های بنیادی در محیط سه بعدی دست یافته اند که به عنوان گامی موثر در طب ترمیمی به حساب می آید.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از news-medical ، سلول های بنیادی بدن،وظیفه  ترمیم بافت ها و اندام های آسیب دیده را به عهده دارند.
این سلول ها می توانند به هر نوع سلول در بدن تمایز پیداکنند، دانشمندان معتقدند که به راه حل جدید در درمان وطب ترمیمی دست پیدا کرده اند. در این راه، دانشمندان دانشگاه ویکتوریا به روشی جدید برای  کشت سلول های بنیادی در محیط سه بعدی دست یافته اند  که به عنوان گامی موثر در طب ترمیمی به حساب می آید.
Stephanie Willreth  می گوید:" سلول در بدن شما رشد کرده و در یک محیط سه بعدی تقسیم می شود، با این حال،  هنوزکارهای زیادی در محیط دوبعدی در حال انجام است."
اساسا، وقتی که  بدن انسان را به صورت سه بعدی  در نظر می گیرید، مشاهده می کنید که سلول های بنیادی آن از عملکرد بهتری درپروسه ترمیم بافت ها برخوردار هستند. با رشد این سلول ها در شرایط سه بعدی محققان شبیه ترین موقعیت را از لحاظ ویژگی های طبیعی  بدن برای رشد وتکثیرسلول ها فراهم ساختند.
اگرچه آزمایشگاه دکتر Willreth به طور خاص در ترمیم نخاع فعالیت دارد ، امابا این حال او  معتقد است که  استفاده از محیط سه بعدی برای رشد انواع  سلول های بنیادی  بسیار مفید و مهم خواهد بود .
مهم ترین هدف از این مطالعه ایجاد یک سیستم  کشت مشابه ودقیق به منظور رشد نرمال وطبیعی یک سلول است که به عنوان نکته ای مهم در طب ترمیمی محسوب می شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه