تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399
روشی منحصربفرد برای تحریک سلول های بنیادی مغز استخوان و تمایز آن ها به سلول های تخصص یافته

  روشی منحصربفرد برای تحریک سلول های بنیادی مغز استخوان و تمایز آن ها به سلول های تخصص یافته

محققین دانشگاه ایلینویز روش منحصربفردی را برای کنترل دقیق رسوب هیدروژل ارائه کرده اند. این هیدروژل های ساخته شده از پلیمرهای محلول در آب به طور معمول برای حمایت از سلول ها در آزمایش یا برای اهداف درمانی استفاده می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه محققین سلول های منفرد را درون یک قطره هیدروژلی کوچک کپسوله می کنند و به این ترتیب سلول های بنیادی مغز استخوان را برای تمایز به سلول های تخصص یافته تحریک می کنند. این رویکرد جدید مزیت های بیشتری بر روش های موجود دارد که مقادیر زیادی از هیدروژل ها را در یک روش کنترل نشده با سلول ها مخلوط می کند که همین امر موجب می شود که مطالعه برهمکنش های بین سلول ها و محیط پیرامون شان مشکل شود.

این رویکرد ساخت هیدروژل می تواند برای اهداف درمانی نیز مفید باشد به نحوی که می توان از آن برای حمایت سلول های بنیادی و مهندسی بافت های جدید استفاده کرد. در این رویکرد نسبت سلول و هیدروژل شبیه چیزی است که در بدن بین سلول ها و ماتریکس خارج سلولی اتفاق می افتد. به عقیده محققین این مطالعه سلول های بنیادی در قطرات ژل کوچک تر و نازک تر در مقایسه با هیدروژل های حجیم می توانند سریع تر تکثیر شوند و در این هیدروژل های جدید کشش بیشتری را در مقایسه با هیدروژل های حجیم تجربه می کنند. به نظر می رسد که این کشش سلول های بنیادی موجود در ژل نازک را بیشتر برای تبدیل شدن به سلول های استخوانی تحریک می کند.

به عقیده محققین این رویکرد جدید ساخت هیدروژل می تواند به تولید بافت استخوانی از سلول های بنیادی در درمان های بازسازی کننده کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه