تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1396
رویکرد جدیدی که از PET اسکن برای درمان شخصی سرطان استفاده می کند

  رویکرد جدیدی که از PET اسکن برای درمان شخصی سرطان استفاده می کند

محققین یک رویکرد تصویربرداری مبتنی بر توموگرافی گسیل پوزیترون(PET) را برای ارزیابی تومورهای PD-L1 مثبت ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سیستم ایمنی سالم تعادل دقیقی بین حذف عفونت ها و سرطان و فعالیت بیش از حد برای آسیب به بافت خود فرد ایجاد می کند. چک پوینت های ایمنی به کنترل پاسخ ایمنی کمک می کند اما تومورها این مسیرهای چک پوینت را بوسیله بیان پروتئین های خاص مورد استفاده قرار می دهند تا از پاسخ های ایمنی ضد توموری فرار کنند. یک مسیر مهاری اصلی چک پوینت، مسیر PD-1 و لیگاند آن PD-L1 است.

در این مطالعه، لیگاند PD-L1 که سرطان را قادر می سازد از سیستم ایمنی فرد فرار کند، برای اولین بار، با موفقیت با استفاده از یک رادیو لیگاند PD-L1 نشان دار شده با فلوئورین 18(18F) هدف قرار گرفت. تاکنون، تلاش ها برای پیش بینی پاسخ به درمان هایی که PD-1 یا PD-L1 را هدف قرار می دهند، مشخصا به ارزیابی نمونه های بیوپسی بیماران محدود بوده است.

این رویکرد فرصتی را برای پزشکان فراهم می آورد که به سنجش غیر تهاجمی تومورهای بیماران برای بیان PD-L1 با استفاده از PET اسکن بپردازند. نتایج بدست آمده از این رویکرد می تواند به آن ها کمک کند که تصمیم درمانی درستی را اتخاذ کنند و به ارزیابی پاسخ های درمانی بپردازند. به عبارت دیگر درمان درستی را برای بیمار مربوطه در زمان درست و دوز درست انتخاب کنند. نتایج بدست آمده از PET اسکن رادیو لیگاند PD-L1 نشان دار شده با فلوئورین 18(18F) در نمونه های جانوری(موش و میمون) نشان دهنده قابل قبول بودن این رویکرد است و تصور می شود که این رویکرد در مورد انسان نیز بی خطر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه