تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 خرداد 1394
زنان مبتلا به لوپوس و APS در خطر کاهش باروری و مشکلات بارداری هستند

  زنان مبتلا به لوپوس و APS در خطر کاهش باروری و مشکلات بارداری هستند

محققین توصیه هایی را برای زنان باردار مبتلا به لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید(APS) دارند که می تواند جنبه هایی از زندگی آن ها مانند تولیدمثل، بارداری و یائسگی را تحت تاثیر قرار دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید زمانی اتفاق می افتند که زنان در بهترین حالت باروری شان قرار دارند و این امر موجب کاهش باروری می شود و در بارداری آن ها مشکل ایجاد می کند. محققین در دانشگاه برشیا ایتالیا می گویند: زنان اغلب پیش از این که صاحب فرزندی شوند، به این بیماری ها مبتلا می شوند و محققین به دنبال راهی برای کاهش احتمال رخ دادن این بیماری ها قبل از بارداری هستند. سندرم آنتی فسفولیپید یک اختلال اوتوایمن است که موجب ایجاد لخته های خونی می شود و خطر ترومبوز عروقی را افزایش می دهد و در نتیجه ایجاد مشکلات بارداری مانند پره-آکلامپسی می شوند و در نتیجه محدودیت رشد نوزاد سقط می شود. از طرف دیگر لوپوس موجب مشکلاتی روی مفاصل، کلیه و پوست می شود و زنان را بیشتر از مردان درگیر می کند. به دلیل این که این بیماری ها اثراتی روی پروفایل سرولوژیک فرد، فشار خون بالا و ... دارد، محققین توصیه هایی به زنان باردار دارند که از جمله آن ها عدم استفاده از روش های کمک باروری در این افراد است. از نکات دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنان مبتلا به این بیماری ها باید به دلیل بیماری شان و خطر ترومبوز اقدام به پیشگیری از بارداری کنند.
  • روش های حفظ باروری مانند استفاده از انالوگ های GnRH باید قبل از عامل های آلکیله کننده در آن ها استفاده شود.
  • روش های کمک باروری می تواند به صورت بی خطر در بیمارانی با وضعیت تثبیت شده و یا بیماری غیرفعال مورد استفاده قرار گیرند.
  • فعالیت بیماری، مارکرهای سرولوژیک و پارامترهای عملکرد کلیوی برای مونیتور کردن اثرات این بیماری ها روی بارداری مفید هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه