تاریخ انتشار: دوشنبه 07 مهر 1399
سازه های زیست پرینت شده سه بعدی برای بازسازی غضروف

  سازه های زیست پرینت شده سه بعدی برای بازسازی غضروف

آسیب غضروف بسیار شایع است و معمولا منجر به عملکرد نامناسب مفصل می گردد. پروتزهای مفصلی موجود نمی توانند بافت مفصل میزبان را احیا کنند و یا بازآرایی کنند. با این حال، تولید سازه های آنیزوتروپ و زیست تقلید بزرگی که بتوانند عضروف طبیعی و ساختار یکپارچه آن را تقلید کنند نیز چالش برانگیز است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید، محققین چینی در دانشگاه پزشکی نانجینگ بازسازی غضروف آنیزوتروپیک بوسیله سازه های زیست پرینت شده سه بعدی و ازاد کننده فاکتورهای مختلف را گزارش کرده اند. این سازه ها شامل هیدروژل های بارگیری شده با سلول های بنیادی مزانشیمی و آزاد کننده دو فاکتور مختلف است که برای تمایز آنیزوتروپیک غضروف استفاده شده اند. این سازه ها هم از ثبات و قدرت مکانیکی مناسب و هم از یکپارچگی کاملا یکدستی برخوردار هستند  و هم شرایط را برای سرخوردن لایه ها روی یکدیگر میسر می سازند و هم این که اجازه تغذیه سلول ها در لایه های عمقی تر را می دهند.

ارزیابی های درون تنی و برون تنی نشان دهند بلوغ و سازماندهی مناسب بافت غضروفی بود که کاربرد آن برای بیماران را تسهیل می کند. در مجموع به نظر می رسد که این سازه های زیست پرینت شده حامل سلول و فاکتورهای رشد می توانند به خوبی به بازسازی غضروف کمک کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه