تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 شهریور 1397
سرطان سینه از مسیرهای موجود در سلول های جنینی کمک می گیرد

  سرطان سینه از مسیرهای موجود در سلول های جنینی کمک می گیرد

تنها با استفاده از یک میکروسکوپ، جراح ایتالیایی فرانچسکو دورانت و همکارانش برای اولین بار شباهت های بین سلول ها در سرطان های بدخیم و سلول های جنینی اندامی که سرطان از آن منشا گرفته است را نشان داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، حدود یک قرن بعد، محققین در انستیتو سالک دلیل این شباهت ها را کشف کرده اند: سلول ها در سرطان های سینه شبه بازال، ویژگی هایی شبیه سلول های بنیادی پستان جنینی نشان می دهند که پیش سازهای همه انواع سلول ها در غدد پستانی هستند. برای مثال، سرطان های سینه انسانی دارای ویژگی های متابولیکی خاصی شبیه با سلول های بنیادی پستانی جنینی هستند که می توانند هدفی برای درمان سرطان باشند. علاوه براین، پروتئین هایی که به طور اختصاصی در سلول های جنینی بیان می شوند در سرطان ها نیز بیان می شوند و به همین دلیل می توان از آن ها برای ایجاد عوامل تشخیصی جدید برای ایمنی درمانی استفاده کرد.

آنالیزهای صورت گرفته در این مطالعه با استفاده از ترانسکریپتوم تک سلولی نشان داد که سلول های سرطانی از مسیرهای متنوع سلولی استفاده می کنند و به صورت بنیادینه در می آیند و با توجه پلاستیسیتی تکوینی شان مورد شناساییی قرار می گیرند. آنالیزها نشان داده است که سلول های سرطانی مشخصات شان(بویژه پلاستیسیتی یا انعطاف پذیری) را با استراتژی هایی بدست می آورند که در تکوین طبیعی نیز وجود دارد. این پلاستیسیتی تکوینی می تواند توضیح دهد که چرا سلول ها درون یک تومور می توانند به اشکال مختلفی خودشان را نشان دهند و به همین دلیل تنها با یک استراتژی درمانی قادر به هدف قرار گرفتن نباشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه