تاریخ انتشار: دوشنبه 28 آذر 1390
سلامت قلب و عروق در آمریکا در شرایط ایده آل نیست

  سلامت قلب و عروق در آمریکا در شرایط ایده آل نیست

براساس گزارشی که انجمن قلب آمریکا از" بیماری قلبی و بروز سکته " داد، سلامت  قلبی و عروقی مردم این کشور بسیار دورتر از شرایط ایده آل است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia، در این گزارش آمده است: چاقی همچنان به صورت یک مشکل عمده برای بسیاری از آمریکایی ها محسوب می شود و بیش از 67 درصد از بزرگسالان ایالات متحده و 31.7  درصد از کودکان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند.
در طول 30 سال گذشته، شیوع چاقی در کودکان از کمتراز 4 درصد به بیش از 20 درصد افزایش یافته است.
انجمن قلب آمریکا سلامت قلب و عروق بر اساس هفت فاکتور  سلامت تعریف کرد که عبارتند از: وضعیت مصرف سیگار ، وزن ، فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالم، کلسترول ، فشار خون و سطح گلوکز ناشتا و همچنین عدم وجود ناراحتی قلبی یا بیماری رگ های خونی.
بر اساس آن تعریف، داده های جدید نشان می دهد که 94 درصد از بزرگسالان ایالات متحده حداقل یک مورد و 38 درصد نیز حداقل سه مورد از هفت فاکتور در نظر گرفته شده برای سلامت قلب و عروق را سطح بسیار کمی دارند. نیمی از کودکان 12 تا 19 سال در این کشور نیز چهار معیار و یا کمتر از عوامل درنظر گرفته شده برای سلامت قلب و عروق را دارند.
در بین سال های 1971 و 2004، مصرف کالری به طور متوسط در زنان آمریکایی تا 22 درصد (از 1542 به 1886 کیلوکالری / D) و در مردان 10 درصد (از 2450 تا 2693 کیلوکالری / D) افزایش یافته است.
بخش زیادی از این افزایش مصرف کالری به دلیل استفاده از نوشابه ها، شکر، شیرینی جات، تنقلات و وعده های غذایی (به خصوص فست فودها) با کالری بالا، مصرف کربوهیدرات ها به ویژه نشاسته، غلات تصفیه شده است.
البته این گزارش حامل خبرهای خوبی نیز بوده و نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی (CVD -- همه بیماری های قلب و رگ های خونی) از 1998 تا 2008 به میزان 30.6 درصد کاهش یافته که البته شاید به دلیل درمان های بهتری برای حملات قلبی، نارسایی احتقانی قلب و سایر شرایط باشد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه