تاریخ انتشار: شنبه 15 بهمن 1390
سلول درمانی ممکن است به بهبود سکته مغزی ایسکمیک کمک کند

  سلول درمانی ممکن است به بهبود سکته مغزی ایسکمیک کمک کند

با توجه به دو مطالعه ارائه شده درکنفرانس بین المللی سکته مغزی درانجمن قلب آمریکا ، سلول درمانی اثر نا مشخصی بر بهبود عملکرد قلب، پس از سکته مغزی ایسکمیک داشته اما ممکن است در درمان ترمیمی پس از سکته مغزی نقش داشته باشد .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از doctorslounge؛ دکتر Kameshwar Prasad ازموسسه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دهلی نو و همکارانش ایمنی و اثر بخشی  سلول های تک هسته ای مغز استخوان تزریق شده بصورت داخل وریدی به 120 بیمار 18 تا 75 ساله مبتلا به سکته مغزی ایسکمیک حاد را ظرف هفت تا 30 روز بعد از شروع سکته مغزی مورد ارزیابی قرار دادند. توانایی انجام فعالیت های روزمره زندگی ، به عنوان شاخص Barthel (BI) در نظر گرفته شد. محققان دریافتند که 73 درصد از بیماران دریافت کننده سلول های بنیادی و 61 درصد افراد گروه شاهد  BI ≥ 60 (P = 0.17) را به دست آوردند. هیچ گونه شاهدی مبنی برتشکیل تومورطی یک سال وجود نداشت.
دکتر Bhatia Rohit  و همکارانش نیز ازموسسه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هند، ایمنی ، امکان سنجی  و اثر بخشی درمان با سلول های بنیادی اتولوگ تک هسته ای و مزانشیمی را در 40 نفر از بیماران سکته مغزی مورد ارزیابی قرار دادند. بیماران تحت درمان با سلول درمانی از نظر بالینی ، آزمایشگاهی و تست های رادیولوژیک شرایط عادی داشتند. هیچ گزارشی ازمرگ و میر و یا عوارض جانبی ناشی ازدرمان های مربوطه دیده نشد.
Bhatia و همکارانش می گویند: سلول درمانی اتولوگ داخل وریدی( سلولهای بنیادی مزانشیمی وتک هسته ای) درمانی مطمئن و عملی است و احتمالا سبب تسهیل بهبود رفتار پس از سکته مغزی می شود."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه