تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 آذر 1390
سلول درمانی ممکن است طی 5 سال آینده به بازار برسد

  سلول درمانی ممکن است طی 5 سال آینده به بازار برسد

یک جراح، سلول های بنیادی را از جنین به مغز یک مرد بیمار تزریق کرد. این سلول ها از نظر ظاهری و شکل به بخش هایی از بدن تبدیل شدند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از asiaone.com، یک جراح، سلول های بنیادی را از جنین به مغز یک مرد بیمار تزریق کرد. این سلول ها از نظر ظاهری و شکل به بخش هایی از بدن تبدیل شدند.
وقتی این مرد که سلول های بنیادی را به او تزریق کرده بودند می میرد ، پاتولوژیست توده ای از غضروف ، پوست و استخوان را در مغز او می یابند. این صحنه ای از یک فیلم ترسناک نیست ؛ این حادثه برای Max Truex ، دونده سابق المپیک که از بیماری پارکینسون رنج می برد اتفاق افتاد.

این مورد موجب دلسردی جامعه علمی شد و برخی از موانعی را که محققان برای آوردن سلول درمانی به بازار با آن مواجه بودند مشخص کرد .
روش های سلول درمانی زیادی در حال حرکت به سمت آزمایش های بالینی، نشان دادن موفقیت های اولیه و بالا بردن امیدوارهایی جهت عرضه آن به بازارظرف پنج سال آینده است.
بسیاری ازاین آزمایشات بر روی بیماری های قلبی و شرایط التهابی متمرکزشده است. این سلول های مورد استفاده از بافت چربی یا مغز استخوان بزرگسال مشتق شده است ، در نتیجه نگرانی های اخلاقی مطرح شده دراستفاده از سلول های مشتق شده ازجنین وجود ندارد.

Steven Martin ، عضو هیات مدیره Aspire  گفت : نظر من درمورد فضای سلول های بنیادی این است که دراین مرحله انتخاب برنده و بازنده بسیار دشوار است. ما معتقدیم که با گذشت زمان  پیشرفت های بسیار قابل ملاحظه بالینی به وقوع خواهد پیوست و ارزیابی ها بهبود خواهد یافت ، اما ما هنوز راه درازی تا درمان مورد تایید در پیش رو داریم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه