تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1396
سلول درمانی می تواند به مردانی که مشکلات جنسی دارند کمک کند

  سلول درمانی می تواند به مردانی که مشکلات جنسی دارند کمک کند

چندی پیش محققین دانشگاه Odense دانمارک در کنفراسی در لندن گزارش کردند که مردانی که بعد از جراحی پروستات قادر به نعوذ نیستند، می توانند بعد از سلول درمانی وضعیت عادی خود را بدست آورند و از مقاربت جنسی لذت ببرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در فاز یک مطالعه ای بالینی، هشت نفر از 15 مردی که از مشکلات نعوذ رنج می بردند، شش ماه بعد از این که یکبار مورد سلول درمانی قرار گرفتند، توانایی جنسی شان را بازیافتند و دیگر نیازی به استفاده از دارو و ایمپلنت های آلت جنسی نداشتند. نتایج مثبت بدست آمده نشان داد که طی یک سالی که این بیماران تحت نظر بودند هیچ گاه ضعف نشان ندادند.

این اولین بار است که یک مطالعه انسانی در این زمینه بعد از 12 ماه پیگیری، دوام و بی خطر بودن درمان را نشان می دهد. برای انجام این روش، پزشکان سلول های چربی را طی لیپوساکشن از شکم بیماران برداشته شدند. سلول های مختصری تیمار شدند و بعد از تکثیر و رسیدن به تعداد زیاد، بوسیله یک سرنگ به آلت تناسلی تزریق شدند و در آن جا به طور خود بخود شروع به تغییر و تمایز به سلول های عضلانی و سلول های عصبی و هم چنین سلول های اندوتلیالی پوشاننده عروق کردند. در این فرایند، مرد تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و بعد از سلول درمانی، همان روز از بیمارستان مرخص می شود.

جراحی پروستات مسئول 13 درصد موارد مشکلات نعوذ در مردان است و بیش از 80 درصد مردان بعد از جراحی، دچار مشکلات جنسی می شوند. دیابت را مسئول 40 درصد مشکلات نعوذ و بیماری های عروقی را مسئول 30 درصد این مشکل می دانند. از طرف دیگر، بازار جهانی داروهایی که برای درمان این مشکل استفاده می شوند نیز چیزی حدود 3.4 میلیارد دلار تا سال 2019 خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه