تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهریور 1395
سلول درمانی و ژن درمانی همزمان برای درمان بیماری پروانه ای
پروفسور ایتالیایی در گفتگو با بنیان:

  سلول درمانی و ژن درمانی همزمان برای درمان بیماری پروانه ای

یک پروفسور ایتالیایی از ژن درمانی بیماران مبتلا به اپیدرمولیز بولوزا خبر داد و گفت: با اصلاح ژنتیکی سلول های بنیادی اپیدرمی فاز یک و دو کارآزمای بالینی را انجام داده ایم که نتایج دلگرم کننده ای داشته است.
امتیاز: Article Rating

پروفسور میشل لوکا پروفسور ایتالیایی در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: با اصلاح ژنتیکی که در سیستم بافت پوست یا اپیدرم انجام داده ایم تا حد زیادی موفق شدیم بافت های پوستی که در اثر بیماری eb  دچار به هم چسبیدگی شده است را مداوا کنیم. 
رییس مرکز طب بازساختی "استفانو فراری " ایتالیا با تاکید براینکه یک پای یک بیمار و همچنین دوپای فرد بیمار دیگری که از بیماری ناتوان کننده پروانه ای رنج می برد را با این روش درمان کرده ایم افزود: پس از یک بررسی هفت ساله نتایج درمانی نشان داد که پای بیماران درمان شده است.
وی افزود:در ادامه، این روش نوین پزشکی را با همکاری متخصصان پوست اتریش در سالزبورگ با همان مسیر درمانی تکرار کردیم و نتایج درمانی امیدوار کننده بوده است و با توجه به اینکه اصلاح ژنتیکی انجام می شود، بیماری برگشت پذیر نیست.
رویای قبل از بازنشستگی پروفسور لوکا
این متخصص ایتالیایی تصریح کرد: سعی داریم با استفاده از ژن تراپی و بر اساس تاییدیه Holoclar  که مخصوص سلول درمانی در اروپا است، یک نوع خاص از سلول های بنیادی چشم به نام لیمبوس را برای درمان بیماری های مربوط به بینایی استفاده کنیم  و ژن درمانی را برای همه قابل دسترسی کنیم و این رویای من قبل از بازنشستگی است.
پروفسور لوکا در باره تاییدیه هولوکلار(Holoclar)  گفت: این تاییدیه به این معناست که هر کسی که شب خوابید و صبح بیدار شد تصمیم نگیرد یک نوع سلول درمانی را بر روی یک نفر اجرا کند و قبل از آنکه سلول درمانی را به مرحله بالینی برساند تاثیرگذاری و بی خطر بودن آن را اثبات کند.
وی افزود: Holoclar سلول درمانی برای افرادی است که از آسیب سلول های بنیادی لیمبال رنج می برند که عموما در سوختگی چشم به دلایل فیزیکی یا شیمیایی اتفاق می افتد و سال 2015 از کمیته اروپایی سلول های بنیادی تاییدیه گرفته است.
این پروفسور ایتالیایی در پاسخ به اینکه عواملی که سبب موفقیت شما در این زمینه شده است چه بود، گفت: درمان بیماران و انجام طرح های تحقیقاتی یک کار تیمی است و بدون همکاری پزشکان متخصص، داروسازان و پژوهشگران سلول های بنیادی این موفقیت امکان پذیر نبود. 
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 25 شهریور,1395

پری

سلام. لطفا جوابم بدین. من بیماری پوستی نوروفیبروماتوزیس دارم هیچ درمانی نداره چون مشکل ما مشکل عصب. وژن هست ایا با ژن درمانی یا سلول درمانی نمیشه این بیماری درمان بشه. تو روخدا جوابم بدین. ممنون میشم.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه