تاریخ انتشار: جمعه 28 آذر 1399
سلول های ایمنی روده ممکن است به بهبود MS کمک می کنند

  سلول های ایمنی روده ممکن است به بهبود MS کمک می کنند

تیمی از پژوهشگران UCSF برای اولین بار نشان داده اند که سلول های ایمنی روده در هنگام ظاهر شدن بیماری مولتیپل اسکلروزیس(MS) در بیماران به ناحیه مغز وارد می شوند. به نظر می رسد که این سلولهای روده ای نقش محافظتی دارند و به کمک آنها علائم بهبودی MS پدیدار می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین می دانند که در بیماری MS ، برخی از سلول های ایمنی از بین می روند و آسیب ناشی از این امر منجر به حملات دوره ای MS می شود که باعث می شود بیماران با کاهش بینایی ، مشکلات حافظه، درد و سایر علائم دست و پنجه نرم کنند. این علائم اغلب پس از چند روز یا چند هفته به خودی خود فروکش می کنند ، اما متخصصان پزشکی هنوز درک درستی از آنچه که موجب سوئیچ بیماری از حالت عود به بهبودی و مجددا بهبودی به عود است ندارند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که سلول های ایمنی روده که نوعی آنتی بادی به نام IgA را بیان می کنند ممکن است به کنترل عود بیماری کمک کند. در روده ، این سلول ها به عنوان اولین خط دفاعی مهم در برابر مهاجمان خارجی عمل می کنند و دانشمندان فکر می کنند  که این آنتی بادی مانع از کنترل خارج شدن باکترهای میکروبیوم گوارشی می شود.استفاده از مدل های جانوری MS نشان داده است که این سلولهای ایمنی روده سیستم روده را ترک کرده و به مغز می روند ، جایی که به نظر می رسد به کاهش التهاب کمک می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه