تاریخ انتشار: یکشنبه 28 آبان 1391
سلول های بند ناف بهتر از سلول های مغز استخوان عمل می کنند
در ترمیم آسیب قلبی؛

  سلول های بند ناف بهتر از سلول های مغز استخوان عمل می کنند

مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان داده است که سلول های دورعروقی به دست آمده از بند ناف انسان ((HUCPVCs، دربازگرداندن عملکرد قلبی بعد از انفارکتوس حاد میوکارد (در اصطلاح رایج، حمله قلبی) در مدل های پیش بالینی نسبت به جمعیت سلولی مشابه به دست آمده از مغز استخوان موثرتر هستند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان داده است که سلول های دورعروقی به دست آمده از بند ناف انسان ((HUCPVCs، دربازگرداندن عملکرد قلبی بعد از انفارکتوس حاد میوکارد (در اصطلاح رایج، حمله قلبی) در مدل های پیش بالینی نسبت به جمعیت سلولی مشابه به دست آمده از مغز استخوان موثرتر هستند.
در حال حاضرمشخص شده است سلولهای مزانشیمی ترشح کننده مجموعه ای از فاکتورها که باعث تحریک ترمیم بافت و کنترل التهاب می شود، به طور معمول از مغز استخوان به دست می آیند. اما این مطالعه جدید، به رهبری دکتر Armand Keating نشان می دهد که سلول های مزانشیمی بند ناف از سلولهای مغز استخوان در بهبود عملکرد عضله قلب بهترعمل می کنند.
این مطالعه که در مجله Cell Transplantation  منتشر شده است، نشان می دهد که سلول های منشاء گرفته از بافت اطراف عروق خونی بند ناف انسان که به ژله وارتون نیز معروف است، برای ترمیم آسیب عضلات قلبی با سلول های بنیادی پس از القاء یک حمله قلبی ، هنگامی که به طور مستقیم به محل آسیب دیده تزریق می شود، عملکرد بهتری دارد. دکتر Keating اعلام کرد که نتایج آماری HUCPVC به طور قابل توجهی بهتر از سلول های مغز استخوان است.
با آزمون های استاندارد عملکرد قلبی، اثراین درمان پس از تزریق سلول ها اندازه گیری می شود. این درمان سلولی با HUCPVC در ترمیم آسیب بافت قلب دو برابر موثرتر بوده است.
دکتر Keating می گوید: "ما امیدواریم که این درمان به افراد مبتلا به عوارض ناشی از نارسایی قلبی برای بهبود عملکرد ماهیچه قلبی کمک کند.
Keating و تیم او در حال حاضر مطالعات پیش بالینی را تکمیل کرده و امیدواربه آغاز آزمایشات بالینی با استفاده از سلول های ژله وارتون در بیماران طی 12-18 ماه آینده هستند.
Keating همچنین علاقه مند به انجام تحقیقات بیشتربا استفاده از سلول های بند ناف برای غلبه بر اثرات مخرب شیمی درمانی بر روی بافت قلبی است تا بیماران بتوانند سرطان خود را با مقابله با نارسایی قلبی ناشی ازشیمی درمانی درمان کنند.
به غیر از بیماری های قلبی، آزمایشات بالینی با سلولهای مزانشیمی در سراسر جهان به منظور بررسی درمان انواع بیماری ها، از جمله بیماری پیوند در مقابل میزبان، اختلالات خودایمنی، بیماری های عصبی و آسیب های ریوی و بیماری کبدی در حال انجام است. امروزه، بیش از 250 آزمایش بالینی در سراسر جهان با استفاده از سلولهای مزانشیمی در حال انجام است .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 30 آبان,1391

بنیان

پاسخ به حمید زراندوز:
با تشکر از شما که همراه همیشگی ما هستید

دوشنبه, 29 آبان,1391

hamid zarandouz

با تشکر فراوان خدمت اساتید ارجمند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه