تاریخ انتشار: یکشنبه 21 اسفند 1390
سلول های بنیادی انسانی عاملی موثر در ترمیم نابینایی موش

  سلول های بنیادی انسانی عاملی موثر در ترمیم نابینایی موش

به گفته محققان این یافته ها می تواند کمک  قابل توجه ای به درمان نابینایی ناشی از آب سیاه (glaucoma) ، در نمونه های انسانی باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازInternational news network ، براساس مطالعه صورت گرفته در لندن سلول های بنیادی گرفته شده از پشت چشم انسان باعث برگشت  بینایی درچشم  تعدادی از موش های پیوند شده با این سلول ها شد.
 به گفته محققان این یافته ها می تواند کمک  قابل توجه ای به درمان نابینایی ناشی از آب سیاه (glaucoma)، در نمونه های انسانی باشد.
محققان دانشگاه کالج لندن و بیمارستان چشم Moorfields معتقدند که بازسازی سلول های گانگلیونی شبکیه چشم ناشی از glaucoma با استفاده از سلول های بنیادی انسان امکانپذیر خواهد بود.
تعدادی از سلول های بنیادی گلیای مولر از سلول های اهدایی برا ی پیوند  قرنیه  جدا شده و در آزمایشگاه کشت داده شدند و تبدیل به سلول های گانگلیونی شبکیه ای تبدیل شدند.
این سلول ها سپس به چشم موش بدون سلول های گانگلیونی شبکیه پیوند زده  شد. قبل از پیوند، موش ها کور بوده. پس از آن، الکترودهای متصل به سر موش ها سیگنال هایی  ضعیفی در پاسخ به نور را نشان دادند.
دکتر Astrid Limb یکی از محققان این پروژه  گفت: سلول های جدید پیوند شده به صورت نرمال با  عصب بینایی ارتباط برقرار نکرده بلکه  به نظر می رسد از طریق  "پل زدن" با اعصاب شبکیه، اتصال برقرار کرده و در انتقال سیگنال های عصبی ایفای نقش می کنند.
وی همچنین  گفت: "اگر چه این تحقیق هنوز راه درازی برای رسیدن به مرحله درمانی وکلینیکی در پیش دارد ، اما از آن می توان به عنوان  یک گام مهم در جهت  درمان  گلوکوم و سایر بیماری های چشمی مرتبط با آن یاد کرد.
دکتر Rob Buckle  گفت: مطالعه فوق تلاشی در جهت درمان بیماری های ناتوان کننده ای مانند گلوکوم است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه