تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1392
سلول های بنیادی برای رفع چین و چروک در کلینیک
یک متخصص جراحی پلاستیک

  سلول های بنیادی برای رفع چین و چروک در کلینیک

یک متخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه در بحث استفاده از سلول های بنیادی برای درمان چین و چروک ها تحقیقات زیادی انجام شده است گفت: اثبات اثر بخشی سلول های بنیادی در این زمینه احتیاج به زمان دارد، اما در حال حاضر در کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد.
امتیاز: Article Rating
دکتر سعید مرزبان، متخصص جراحی پلاستیک در گفت و گو با "بنیان" افزود: چند سال از شروع تحقیقات در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در رفع چین و چروک پوست گذشته اما هنوز نتیجه قطعی به دست نیامده است. این تحقیقات ابتدا در کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن و سپس در کشورهای دیگر انجام شده است.
وی همچنین در مورد استفاده از پی آر پی در رفع چین و چروک گفت: در مورد پی آر پی تبلیغات زیادی شده اما مقدار اثر بخشی آن به اثبات نرسیده است.  پی آر پی به تنهایی برای پر کردن فیله و درمان مناسب نیست .
عوامل تاثیر گذارد در انتخاب راه درمان چین و چروک پوست
دکتر مرزبان، با تاکید بر اینکه انتخاب راه درمان رفع چین و چروک به عوامل مختلفی بستگی دارد توضیح داد: از جمله این عوامل می توان به سن و سال بیمار، نوع چین و چروک، جنسیت، منطقه زندگی ، عوامل محیطی و کاری، عوامل استرسی، توقع و نیاز و بررسی میزان واقع گرایی دیدگاه بیمار اشاره کرد.
وی افزود:گاهی بعضی از چین و چروک هایی که روی پوست قرار دارند  بسیار ریز است هستند.جراحی درمان مناسبی برای این چین و چروک ها نیست. برای چین و چروک های ریز راه های غیر تهاجمی مانند لیزر ، پیلینگ و استفاده از بعضی از دارو ها مناسب است .
دکتر مرزبان تاکید کرد: هنگامی که  چین و چروک عمیق باشد و بر اثر مسائلی مانند کهولت سن  ایجاد شود ، ماهیچه های زیرین هم  درگیر می شوند و  معمولا جراحی روش خوبی برای درمان این نوع چین و چروک ها است.
راه های به تاخیر انداختن ایجاد چین و چروک در پوست
این متخصص جراحی پلاستیک جلوگیری از چین و چروک را مهم ترین مساله دانست افزود: استفاده از کرم های ضد آفتاب در نقاطی که تابش آفتاب شدید است، استفاده از کرم های مرطوب کننده پوست، خواب کافی، تغذیه مناسب موثرترین عواملی است که چین و چروک پوست را به تاخیر می اندازد اما کاملا جلوگیری نمی کند.
عوارض راه های درمان چین و چروک
دکتر مرزبان با تاکید بر اینکه هر عمل جراحی ای  که انجام می شود فواید و مضراتی دارد افزود: قبل از انجام هرگونه اقدام برای درمان بیمار باید زوایای مختلف آن بررسی شود.فعلا عوارض این راه های درمانی ثابت نشده است. اما هر کدام ممکن است عوارض ملموسی داشته باشد.
وی ادامه داد: فواید استفاده از لیزر اگر درست و به وسیله فرد متخصص انجام شود بیشتر از مضرات آن است.اما اگر از لیزر در اطراف چشم استفاده کنیم  و از چشم حفاظت کامل نشود ممکن است به چشم آسیب برساند .
دکتر مرزبان در پایان با اشاره به اینکه بالا بردن فرهنگ مردم در امر بهداشت و درمان بسیار مهم است گفت: مردم باید آگاه باشند  هنگامی که یک مشکل در زمینه زیبایی دارند  به چه مرجعی مراجعه کنند.متاسفانه این روزها غیر متخصصینی که هیچ اطلاعاتی در این امر ندارند در این کار دخالت می کنند و باعث ایجاد فجایع زیاد و غیر قابل جبرانی شده اند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه