سلول های بنیادی جنینی کلید درمان قلب
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 آذر 1390
سلول های بنیادی جنینی کلید درمان قلب آسیب دیده مادر

  سلول های بنیادی جنینی کلید درمان قلب آسیب دیده مادر

طی مطالعه جدیدی که توسط دانشمندی هندی تبار نشان می دهد سلول های بنیادی جنینی به بهبود آسیب های قلبی مادران کمک می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازnewstrackindia، طی مطالعه جدیدی که توسط دانشمندی هندی تبار نشان می دهد سلول های بنیادی جنینی به بهبود آسیب های قلبی مادران کمک می کند.
دراین مطالعه که توسط Chaudhry Hina  و تیمش در دانشکده پزشکی Mount Sinai  در نیویورک انجام شده است دو نوع موش مورد بررسی قرار گرفت : موش های سالم و موش هایی که برای تولید پروتئین  فلورسنس سبز(GFP) در تمام سلول های بدن مهندسی شده بودند.

پس ازجفت گیری موش های ماده طبیعی با موش نر تولیدکننده GFP ، نیمی از جنین این پروتئین سبز را تولید و بنابراین شناسایی هرگونه بافت جنینی را در مادر آسان کردند. محققان سپس موش های بارداررا دچار حملات قلبی کرده و پس از دو هفته آنها را برای بررسی وضعیت قلبشان کشتند.
این مطالعه برخی از سلول های فلورسنت را دربافت قلبی آسیب دیده مادران نشان داد که درآنجا این سلول ها با تولید سلول های قلبی جدید، ترمیم  کاردیومیست های ضرباندار وسلول های عروق خونی را سرعت بخشیدند.

بنا برگفته Chaudhry، این پدیده یک مکانیسم تکاملی است که درآن جنین بقای خود را با حفاظت از قلب مادرتضمین می کند. محققان ادعا کردند از آنجا که به دست آوردن سلول های بنیادی جنینی از جفت کاملا امکان پذیروهرگونه واکنش های ایمونولوژیک غیر محتمل است.

آنها می توانند یک منبع جدید وبطور بالقوه بی حد و حصری از سلول های بنیادی را برای ترمیم قلب های آسیب دیده فراهم کنند.
Jakub Tolar گفت: این اولین مطالعه ای است که نقش سلول های جنینی موجود در جفت را در ترمیم بافت قلب نشان می دهد .

Diana Bianchi نیز از دانشگاه بوستون افزود: تا به امروز جامعه سلول های بنیادی توجه زیادی به سلول های بنیادی جنینی در مادر نکرده بودند، امید وارم که این مقاله زیبا محققان را بیدار کند.
این کشف همچنین ممکن است پاسخی باشد برای اینکه چرا نیمی از زنانی که دچار ضعف قلب هستند در حین یا درست پس از زایمان خود به خود بهبود می یابند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه