تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آبان 1398
سلول های بنیادی دندانی می توانند سلول های تولید کننده شیر را تولید کنند

  سلول های بنیادی دندانی می توانند سلول های تولید کننده شیر را تولید کنند

توانایی سلول های بنیادی بالغ برای تولید جمعیت های سلولی تمایز یافته توجه زیادی را در زمینه تحقیقات پزشکی و دندانپزشکی به خود جلب کرده است. این سلول ها می توانند سلول های آسیب دیده را جایگزین کنند و بنابراین جایگزین مناسبی برای بسیاری از درمان های پزشکی کلاسیک در زمینه پزشکی بازساختی باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی اپی تلیالی دندانی قادر به تولید همه انوع سلول های اپی تلیالی دندان هستند؛ با این حال، مشخص نیست که آیا این سلول ها می توانند جمعیت های سلولی غیر دندانی را تولید کنند یا خیر. تیمی از محققین دانشگاه زوریخ برای اولین بار نشان داده اند که سلول های بنیادی اپی تلیالی جداسازی شده از دندان های پیشین موش های جوان می توانند غدد پستانی موش های ماده را تولید کنند.

در این مطالعه، بعد از برداشتن همه سلول های با منشا پستانی، سلول های بنیادی اپی تلیالی دندانی و سلول های اپی تلیالی پستانی به طور غیر مستقیم به ناحیه ای که غدد پستانی به طور طبیعی تکوین می یابند تزریق شدند. ارزیابی های ژنتیکی، مولکولی و تصویری نشان داد که سلول های بنیادی ندانی در بازسازی غدد پستانی مشارکت می کنند و قادر به تولید همه جمعیت های سلولی پستانی و به طور ویژه سلول های تولید کننده شیر هستند. این کار پلاستیسیته یا پتانسیل تمایزی استثنایی سلول های بنیادی اپی تلیالی دندانی را برای تولید نه تنها بافت های دندانی بلکه سایر بافت های بدن را نشان می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه