تاریخ انتشار: شنبه 15 شهریور 1399
سلول های بنیادی عضلانی: بازیگران جدید در درمان بیماری های التهابی

  سلول های بنیادی عضلانی: بازیگران جدید در درمان بیماری های التهابی

برهمکنش ها بین سلول های بنیادی و سلول های بنیادی عضلانی(MuSCs) درون عضلات اسکلتی، روی موفقیت ترمیم و بازسازی بافت اثر می گذارد؛ با این حال، ما هنوز درک کاملی در مورد نحوه عملکرد سلول هایی مانند منوسیت ها و ماکروفاژها بوسیله سلول های بنیادی اسکلتی نداریم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، با توجه به مطالعات صورت گرفته که نشان داده اند سلول های بنیادی بافت می توانند سرنوشت ماکروفاژها را از طریق تنظیم متابولیکی بازبرنامه ریزی کنند، دکتر شائو و همکارانش در دانشگاه سوچو بر این باور بودند که سلول های بنیادی عضلانی می توانند روی متابولیسم و عملکرد ماکروفاژها اثر بگذارند و بنابراین می توانند به یک رویکرد درمان امیدوار کننده برای برخی اختلالات التهابی خاص تبدیل شوند.

در مطالعه ای جدید، آن ها نشان داده اند که تنها یک تزریق درون سیاهرگی سلول های بنیادی عضلانی کشت شده به صورت برون تنی یا محیط رویی این سلول ها به مدل موشی روده التهابی می تواند اثرات ضد التهابی قوی داشته باشد و بسیاری از علایم بیماری را برطرف کند. بررسی ها نشان داد که محیط روی این سلول ها حاوی یک مولکول ضد التهابی موسوم به PDL-1 است که پاسخ های ایمنی را کاهش می دهد و موجب حفظ ثبات هموستازی ایمنی می شود. هم چنین سطح افزایش یافته IGF-2 در محیط رویی سلول های بنیادی عضلانی می تواند قطبی شدن ماکروفاژها و تبدیل شدن آن ها از شکل پیش التهابی به شکل ضد التهابی را حمایت کند و این امر را از طریق القای یک سوئیچ متابولیکی انجام می دهد که موجب روی آوردن از گلیکولیز به فسفریلاسیون اکسیداتیو می شود.

به عقیده محققین، سلول های بنیادی عضلانی محیط ضد التهابی را ایجاد می کنند که موجب حمایت از ترمیم و بازسازی بافتی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه