تاریخ انتشار: دوشنبه 18 فروردین 1393
سلول های بنیادی مشتق از چین های چربی اطراف بدن ممکن است به حفظ و بهبود عملکرد کلیه ها کمک کنند

  سلول های بنیادی مشتق از چین های چربی اطراف بدن ممکن است به حفظ و بهبود عملکرد کلیه ها کمک کنند

چین چربی روی شکم غنی از سلول های بنیادی است که این سلول ها می توانند زمانی که به بافت کلیه تزریق شوند، به ترمیم کلیه های بیمار کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این یافته ها نشان می دهد سلول های بنیادی موجود در چربی شکم خود فرد بیماری که به بیماری های مزمن کلیوی دچار است، می توانند برای حفظ و احتمالا بهبود عملکرد کلیه کمک کنند.

اگرچه تاکنون سلول های بنیادی بالغ امیدهای فراوانی را در درمان بیماری های حاد کلیوی نشان داده اند اما این که می توانند منجر به کاهش بیماری های مزمن کلیوی شوند تاکنون ناشناخته مانده است. اغلب استراتژی های درمانی مشخصا شامل تزریق سلول ها در دوره های زمانی چندماهه یا سالانه است زیرا این سلول ها بعد از تزریق به صورت طولانی مدت قادر به زنده ماندن در بدن نیستند.

محققین در تلاش برای حل این مشکل از امنتوم(omentum) استفاده کردند که یک بافت چربی در نزدیکی کلیه و غنی از سلول های بنیادی است و این بافت را با کلیه در تماس قرار دادند. این مساله موجب شد که سلول ها در بافت طبیعی خودشان در تماس دایم با کلیه قرار گیرند.

بعد از 12 هفته، امنتوم با کلیه ادغام شد و مشاهده شد که عملکرد کلیه بهبود یافت. مطالعات نشان داد که این بهبود عملکرد کلیه به دلیل مهاجرت پیوسته سلول های بنیادی از امنتوم به کلیه بیمار و در نتیجه ترمیم آن بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه