تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اسفند 1390
سلول های بنیادی و فاکتور رشد برای درمان نکروز سر استخوان ران

  سلول های بنیادی و فاکتور رشد برای درمان نکروز سر استخوان ران

نکروز سر استخوان ران (AVN) یک بیماری ناتوان کننده است که عمدتا بر بیماران جوان تاثیر می گذارد و اغلب منجر به توسعه استئوآرتریت ثانویه می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از7thspace.com ،پیشرفت های طب ترمیمی استراتژی های درمانی امیدوار کننده ای را با استفاده از سلول، داربست های زیستی  و عوامل فعال کننده زیستی ارائه می دهد  که ممکن است  نتایج بالینی را بهبود بخشد.
درمراحل اولیه AVN برای حفظ تمامیت ساختاری صفحه زیرغضروفی از روش های جراحی مانند رفع فشار هسته ای برای کاهش فشار داخل استخوان والقاء بازسازی استخوان استفاده می شود. استفاده ازسلول های مغز استخوان ، گسترش سلول های بنیادی مزانشیمی در شرایط آزمایشگاهی و یا فاکتورهای رشد استخوان، دارای پتانسیل بسیار خوبی برای بهبود بازسازی استخوان هستند.
در مقابل، در مراحل پیشرفته تر AVN با تخریب استخوان زیر غضروفی نیاز به بازسازی استخوانی غضروفی برای حفظ عملکرد فیزیولوژیکی اتصال آنها است. مشابه روش بازسازی استخوانی غضروفی در زانو، روش های جراحی مانند پیوند استخوانی غضروفی، پیوند اتولوگ کندروسیت و یا استفاده از داربست بدون سلول ، ممکن است سبب حفظ عملکرد اتصال و کاهش نیاز برای جایگزینی لگن شود.
این گزارش دستاوردهای تجربی اخیر و یافته های بالینی اولیه را در زمینه طب ترمیمی  که ازسلول، فاکتورهای رشد و ماتریکس برای درمان مشکل بالینی AVN استفاده می کند خلاصه کرده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه