تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1396
سلول های قرمز خونی تولید شده از جنین های حاصل از IVF

  سلول های قرمز خونی تولید شده از جنین های حاصل از IVF

محققین بریتانیایی توانسته اند سلول های قرمز خونی انسانی را از سلول های بنیادی جنینی تولید کنند و براین باورند که توانسته اند راه را برای تولید گروه خونی O منفی به منظور استفاده در انتقال خون هموار کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این سلول های قرمز خونی در قابل بخشی از یک پروژه سه بیلیون پوندی برای یافتن یک جایگزین برای گروه خونی O‌منفی، از سلول های بنیادی جنینی مشتق از جنین های IVF تولید شده اند. این جنین ها معمولا طی فرایند IVF تولید می شوند و در صورت عدم نیاز والدین یا عدم تمایل آن ها به فریز کردن آن ها، به نوعی دور ریخته می شود. اینک محققین این سلول های جنینی را منبع مناسبی برای تولید سلول های قرمز خونی و بویژه گروه خونی O‌منفی می دانند. این گروه خونی را اصطلاحا دهنده جهانی می نامند، زیرا می توان بدون ترس از رد ایمنی، آن را به هر فردی با هر گروه خونی تزریق کرد.

در این پژوهش، محققین بیش از 100 جنین مازاد در کلینیک های باروری را مورد استفاده قرار داده و رده هایی از سلول های بنیادی جنینی را ایجاد کردند. یک رده به نام RC-7 قبل از این که به سلول های قرمز خونی که دارای هموگلوبین باشند، تبدیل شوند، به سلول های بنیادی خونی تبدیل شدند. به عقیده دکتر مارک ترنر و همکارانش در دانشگاه ادینبورگ، این خون سنتزی می تواند در مقیاس های صنعتی برای فائق آمدن بر چالش های مربوط به کمبود خون و خطر انتقال آلودگی بین اهدا کننده و گیرنده مفید باشد. در حال حاضر گام اول این مطالعه در تولید سلول های قرمز خونی موفقیت آمیز بوده است و گام بعد تولید گروه خونی O منفی خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه