تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 خرداد 1391
سلولهای بنیادی عامل اصلی انسداد عروق

  سلولهای بنیادی عامل اصلی انسداد عروق

تحقیقات جدید در موش ها نشان می دهد که نوع ناشناخته ای از سلول های بنیادی عامل انسداد عروق خونی است که می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از HealthDay News؛ مدت هاست براین باوریم که رسوب کلسترول و چربی برروی سلول های ماهیچه ای صاف داخل دیواره های رگ های خونی سبب مسدود کردن شریان می شود. اما محققان دانشگاه کالیفرنیا در پژوهش انجام شده بر روی موش دریافتند که این باور اشتباه است.با استفاده از ردیابی ژنتیکی، این محققان مشخص کردند که یک نوع از سلول های بنیادی به نام سلول های بنیادی عروقی چند توان عامل این پدیده هستند و گفتند که باید بر روی درمان های جدید تمرکز کرد.

"Song Li" محقق اصلی این مطالعه درمرکز سلول های بنیادی برکلی کالیفرنیا گفت: برای اولین بار است که ما شواهدی ارائه کردیم مبنی بر اینکه بیماری های عروقی در واقع یک نوع بیماری سلولهای بنیادی هستند، بنابراین می بایست درمان های بیماریهای عروقی را تغییر داد چرا که ما اکنون می دانیم که به جای سلول های ماهیچه ای صاف، سلول های بنیادی هدف صحیح برای درمان هستند.

دکتر "Deepak Srivastava"، مدیر موسسه بیماری های قلبی عروقی گلدستون از دانشگاه UC در سانفرانسیسکو که برخی از بافت های عروقی موشی مورد استفاده در این مطالعه را تهیه کرده بود، گفت: "این یک کار پیشگامانه و مهیج است که باورهای موجود را به چالش می کشاند. "Srivastava" افزود :هدف قرار دادن سلول های بنیادی عروقی به جای عضلات صاف موجود در دیواره عروق ممکن است در درمان بیماریهای عروقی بسیار موثرتر باشد.در حالی که این یافته ها امیدوارکننده هستند. محققان توجه داشته باشند که تحقیقات بر روی حیوانات، غالبا در انسان با شکست مواجه می شود.

این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه