تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 خرداد 1391
سلولهای بنیادی چربی ممکن است به درمان بیماری های کلیوی کمک کند.

  سلولهای بنیادی چربی ممکن است به درمان بیماری های کلیوی کمک کند.

دانشمندان احمدآباد هند روشی را برای درمان بیماری کلیوی با استفاده از نوع جدیدی از سلول های بنیادی به نام "سلول های بنیادی مزانشیمی چربی توسعه داده اند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  Business Standard India؛ بنا برادعای "HL Trivedi" ،مدیر موسسه بیماری کلیوی و مرکز تحقیقات (IKDRC) احمدآباد، سلول های بنیادی مزانشیمی چربی، امیدهای زیادی را برای درمان بیماری های کلیه ایجاد کرده اند. او افزود: "ما به زودی این تحقیق را ثبت خواهیم کرد."
گروهی از دانشمندان IKDRC، به رهبری "Trivedi " به طور کلینیکی ثابت کردند که با افزودن فاکتورهای رشد می توان سلول های بنیادی مزانشیمی را تحریک به بقا و تکثیردر خارج از بدن کرد. "Trivedi " می گوید این تحقیق امید صد درصدی بهبود را برای بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی شدید با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی بدون خطر رد پیوند ارائه می دهد، در نتیجه بدن را به پذیرفتن کلیه تازه پیوند شده به عنوان بخشی از بدن خود تشویق می کند."Trivedi " با تاکید بر موفقیت سلولهای بنیادی مزانشیمی برای درمان کلیه گفت: سلول های بنیادی مزانشیمی بهترین سلول های بنیادی ترمیم کننده درمقایسه با سایر سلول های بنیادی هستند. اولین گیرنده این نوع سلول های بنیادی درجهان یک بیمار کلیوی  30 ساله به نام  "Hetalben Mewada " از Palanpur است."Trivedi با صحبت در مورد جنبه های مالی درمان کلیه، گفت: " استفاده ازسلول های بنیادی مزانشیمی چربی ، ساده و ارزان است." اختراع اخیرهزینه عمل را به شدت کاهش داده و آن را برای مردم نیازمند مقرون به صرفه می سازد، همچنین سبب کاهش شانس عود بیماری و مشکلات بعد از عمل جراحی می شود.
سلول های بنیادی مزانشیمی در مغز استخوان و سلول های خون محیطی به مقدار کمتری در دسترس هستند، بنابراین جداسازی این سلول ها از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست ولی این سلول های بنیادی مزانشیمی را می توان به راحتی از چربی بدست آورد که از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه می باشند.
دانشمندان IKDRC یک عمل پیوند کلیه را با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی و سلولهای بنیادی خونساز تزریق شده به کلیه پیوندی برای ایجاد تحمل یا پذیرش بیمارانجام دادند. این روش احتمال رد پیوند را حذف کرده و نیازبیماران را به دارو برطرف می کند.
بر اساس این روش، سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان "برادر بزرگ" سلول های بنیادی خونساز عمل می کنند. سلول های بنیادی مزانشیمی ازسلول های بنیادی خونسازمحافظت کرده و به پیوند شان به ارگان های مختلف کمک می کنند.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه